گزارش مهاجرت استانی به کانادا در سال 2021 ار طرف اداره مهاجرت کانادا اعلام شد. بر طبق این گزارش بیش از 3000 دعوتنامه برای متقاضیان مهاجرت به کانادا در دسامبر 2021 صادر شده است. تقریباً هر استان و قلمرو در کانادا، به استثنای نوناووت و کبک برنامه‌ مهاجرت استانی خاص خود را اجرا می‌کنند. وجود برنامه های استانی (PNP) این امکان را در اختیار استان ها قرار داده است تا نیروی کار ماهر مورد نیاز خود را بر متناسب با نیاز بازار کار استان انتخاب نمایند و بتواند  ورود مهاجران جدید به کانادا را از این طریق به نحو شایسته تری مدیریت کنند. استان هایی که در ماه دسامبر 2021 برای متقاضیان برنامه های استانی دعوتنامه صادر کرده اند عبارتند از:

  • انتاریو
  • بریتیش کلمبیا
  • منیتوبا
  • جزیره پرنس ادوارد
مهاجرت به انتاریو

هر استان معیارهای خاص خود را برای انتخاب نیروی کار ماهر خارجی دارا میباشد و بر اساس آن متقاضیان را متناسب با نیاز بازار کار استان انتخاب کرده و برای آنها دعوتنامه صادر میکند.

گزارش مهاجرت استانی به کانادا در دسامبر 2021

برنامه های استانی (PNP)مکمل برنامه های مهاجرت فدرال است و به استان های کانادا این امکان را میدهد که نقشی کلیدی در انتخاب مهاجران ایفا کنند. از زمان آغاز برنامه های استانی در سال 1998 تا به امروز، این برنامه ها به دومین مسیر اصلی برای اقامت دائم در کانادا تبدیل شده‌اند. انتظار می رود که در سال 2022 و 2023 بیش از 80000 مهاجر در سال از طریق برنامه های استانی کانادا موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شوند.

گزارش مهاجرت استانی انتاریو

در 7 دسامبر، انتاریو تحت برنامه استانی خود (OINP) برای 1186 کاندید مهاجرت به کانادا که دارای پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی (EOI) بوده اند، دعوتنامه صادر کرد. نامزدهای دعوت شده واجد شرایط یکی از سه برنامه زیر بوده اند:

  • برنامه نیروی کار ماهر خارجی
  • برنامه دانشجویان بین المللی
  • برنامه مهارت های خاص مورد نیاز استان

بریتیش کلمبیا

طی ماه گذشته، بریتیش کلمبیا در مجموع پنج قرعه کشی برگزار کرد و برای 632 نامزد مهاجرت به کانادا دعوتنامه صادر کرد. تعدادی از این نامزدها از طریق برنامه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا انتخاب شده اند.

مهاجرت به منیتوبا

منیتوبا

استان منیتوبا در مجموع سه قرعه کشی برگزار کرد و در طی آن برای 1180 متقاضی مهاجرت به کانادا دعوتنامه صادر کرد. این متثاضیان تحت سه برنامه زیر انتخاب شده اند:

  • برنامه نیروی کار ماهر خارجی در منیتوبا
  • برنامه دانشجویان بین المللی
  • برنامه نیروی کار ماهر خارج از منیتوبا

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد نیز برای 125 متقاضی مهاجرت به کانادا تحت قرعه کشی انجام شده در ماه دسامبر دعوتنامه صادر کرد.

 

برنامه مهاجرت استانی چیست؟

برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) می تواند گزینه ای مناسب برای افرادی باشد که واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند و یا قصد دارند مقدار امتیاز خود را در سیستم اکسپرس انتری افزایش دهند .به غیر از نوناووت و کبک، هر استان و منطقه کانادا یک برنامه استانی مختص به خود دارد. استان ها، برنامه های خود را در راستای جذب مهاجران جدید، متناسب با استراتژی های اقتصادی و رشد جمعیت خود تنظیم می کنند. دو دسته برنامه استانی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد:

  • برنامه هایی که از استخر اکسپرس انتری برای جذب کاندیداها استفاده می کنند.
  • برنامه هایی که مستقل از اکسپرس انتری کار می کنند و کاندیدها را انتخاب میکنند.

اگر شما موفق به اخذ دعوتنامه از طریق برنامه استانی دسته اول شوید، 600 امتیاز به مجموع امتیاز اکسپرس انتری خود اضافه می‌کنید. کسب این امتیاز باعث میشود تا پروفایل شما در جایگاه بسیار مناسب در استخر اکسپرس انتری قرار گیرد و شما موفق به اخذ دعوتنامه برای درخواست (ITA) جهت اقامت دائم در کانادا شوید.

برنامه های استانی که در دسته دوم قرار میگیرند، بیشتر تمرکز خود را بر جذب مهاجرانی قرار میدهند که شرایط آنها متناسب با برنامه های اقتصادی استان و رشد جمعیت است. این برنامه بسیار مناسب برای افرادی است که تحصیلات خود را در استان گذرانده و فارغ التحصیل شده اند. همچنین این برنامه بسیار مناسب برای افرادی است که مهارت های آنها به نحوی مورد تقاضای بازار کار استان است حتی اگر زمینه کاری آنها در ناک C و D قرار گیرد.

مهاجرت گروهای شغلی ناک C و D

, , , , , ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست