اکسپرس انتری کانادا و دعوت از 1032 نفر متقاضی مهاجرت به این کشور. کانادا قرعه کشی جدید اکسپرس انتری را در 10 دسامبر برگزار کرد. در مجموع 1032 کاندید برای درخواست اقامت دائم دعوت شدند. نامزدهای دعوت شده قبلاً از طریق برنامه استانی (PNP) دعوت نامه دریافت کرده و لذا 600 امتیاز به مجموع امتیازات خود از این طریق ا اضافه کرده بودند. حداقل امتیاز متقاضیان برای این دوره از قرعه کشی 698 امتیاز بود.

از زمانی که اکسپرس انتری در سال 2015 راه اندازی شد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تنها 38 قرعه کشی PNP برگزار کرده است. اکثر اوقات در این قرعه کشی ها کمتر از هزار دعوت نامه برای متقاضیان صادر شده است، به استثنای این قرعه کشی و قرعه کشی 23 ژوئن که 1002 نفر دعوت شدند. در قرعه کشی قبلی اکسپرس انتری، IRCC از 613 نامزد با حداقل امتیاز 737 دعوت کرد.

جزئیات اکسپرس انتری 24 نوامبر 2021

اکسپرس انتری کانادا و دعوت از 1032 متقاضی PNP

در طول سال 2021، IRCC در قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری فقط کاندیداهای PNP و کلاس تجربه کانادایی (CEC) را هدف قرار داده است.

این استراتژی قرار بود به IRCC اجازه دهد تا بر پذیرش نامزدهای مهاجرتی که احتمالاً قبلاً در کشور بودند تمرکز کند. داوطلبانی که از خارج از کشور برای مهاجرت به کانادا اقدام می کردند تا ژوئن اجازه عبور از مرز را برای فعال سازی اقامت دائم خود نداشتند.

طبق اعلام IRCC ، تمرکز بر کاندیداهای داخلی و همچنین ایجاد مسیر اقامت موقت تا اقامت دائم (TR تا PR) حجم زیادی از درخواست ها را به وجود آورده است. تا 27 اکتبر، تعداد برنامه های مرتبط با اکسپرس انتری نزدیک به 138000 مورد بود. برنامه PNP به تنهایی یک صف از درخواست در حدود 38000 متقاضی داشت، همچنین میزان متقاضیان برای برنامه CEC حدود 48000 نفر بود.

مهاجرت به کانادا و اکسپرس انتری

داده های سپتامبر و اکتبر نشان می دهد که IRCC به طور متوسط ​​حدود 1700 درخواست PNP در ماه را پردازش کرده است. اگرچه به طور قابل توجهی کمتر از میانگین پردازش 14300 درخواست CEC است، اما با توجه به وجود درخواست های بسیار بیشتر برای CEC روند رسیدگی به درخواست ها منطقی است. این داده ها به ما نشان میدهد که IRCC بر روی نامزدهای CEC تمرکز کرده است.

از زمان شروع همه‌گیری کرونا، کانادا 34 قرعه‌کشی اکسپرس انتری ویژه PNP برگزار کرده است که در آن 18817 نامزد برای درخواست اقامت دائم دعوت‌نامه خود را دریافت کرده‌اند. در همین بازه زمانی، کانادا 27 قرعه کشی CEC برگزار کرده است که 133868 متقاضی دعوت نامه خود را دریافت کرده اند. در این میان فقط 11 قرعه کشی برای دعوت از کاندیداهای اکسپرس انتری و در رابطه با برنامه FSWP، انجام شده است.

همان طور که در نمودار بالا مشاهده میشود تا کنون در سال 2021، کانادا تعداد بیشتری از کاندیداهای اکسپرس انتری را برای درخواست اقامت دائم نسبت به سال 2020 دعوت کرده است. بخشی از این موضوع به دلیل قرعه کشی 13 فوریه است که کانادا برای 27332 نامزد CEC دعوتنامه صادر کرد. در ادامه میتوانید حداقل امتیاز متقاضیان انتخاب شده در هر دوره را ببینید.

حداقل امتیاز نامزدهای اکسپرس انتری در 10 دوره آخر سال 2021

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا است:

  • برنامه تجربه کانادایی
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه کار آفرینی

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای رتبه بندی پروفایل متقاضیان استفاده می کند. کاندیداهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

سپس یک افسر IRCC درخواست آنها را بررسی می کند و در این رابطه تصمیم می گیرد. پس از آن، مراحل انگشت نگاری از متقاضی صورت میگیرد. ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهند یا مدارک بیشتری را درخواست کنند.

اگر درخواست تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم (COPR) را صادر می کند. اگر متقاضی خارج از کانادا باشد، می تواند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشد و برای اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا اقدام کند.

اکسپرس انتری کانادا و مهاجرت

یک مثال از شرایط متقاضی

در زیر یک مثال فرضی از شخصی است که ممکن است در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری کانادا، ITA دریافت کند، آورده میشود.

فرهاد و شیما ازدواج کردند و به ترتیب 34 و 31 سال سن دارند. آنها هر کدام دارای مدرک لیسانس هستند و هر کدام آیلتس خود را با نمرات زیر اخذ کرده اند:

  •  Listening نمره 8
  • Reading نمره 7
  • Speaking نمره 7
  • Writing نمره 7

شیما در سه سال گذشته به عنوان مهندس نرم افزار مشغول به کار بوده است در حالی که فرهاد به مدت چهار سال در بخش منابع انسانی کار کرده است. آنها با شیما به عنوان متقاضی اصلی و امتیاز CRS 421 وارد استخر اکسپرس انتری شدند. شیما همچنین موفق به اخذ دعوت نامه از استان انتاریو شده است بنابراین امتیاز CRS شیما به 1021 افزایش یافته و او یک دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم در قرعه کشی جدید اکسپرس انتری دریافت میکند.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست