اعطای شهروندی کانادا به سیصد هزار مهاجر تا پایان مارس 2023 انجام خواهد شد. اداره مهاجرت کانادا قصد دارد تا پایان مارس 2023، به درخواست شهروندی 300000 مهاجر پاسخ مثبت دهد که در صورت تحقق این امر افزایش قابل توجهی نسبت به سال های 2022-2021 و 2020-2019 خواهد داشت. کانادا در سال 2020-2019 تنها موفق به صدور  253000 مجوز شهروندی کانادا برای مهاجران شده است. تعداد درخواست های شهروندی مورد بررسی قرار گرفته در سال 2022-2021، تنها 217000 مورد بوده است.

دیجیتالی شدن درخواست شهروندی کانادا

اداره مهاجرت کانادا در مارس 2020، به دلیل همه گیری ویروس کرونا، قادر به اعطای شهروندی کانادا به اکثر مهاجران نشد. دلیل این امر این بود که روند اعطای شهروندی و پردازش مدارک از طریق یک سیستم دیجیتالی انجام نمیشد و لذا اداره مهاجرت کانادا قادر به مصاحبه با نامزدها نبود. این محدودیت ها منجر به تغییر اعطای شهروندی کانادا به صورت دیجیتالی برای برخی از متقاضیان در نوامبر 2020 شد و حال این روند برای تمام افرادی که بالای 18 سال باشند و درخواست شهروندی کانادا را داشته باشند به صورت دیجیتالی انجام میشود. اعطای شهروندی کاناد به متقاضیان با سیستم جدید بسیار راحت تر از قبل شده است. با این حال هنوز پرونده و درخواست تعداد زیادی از متقاضیان به روال قبل در حال بررسی و انجام است.

شرایط شهروندی کانادا

اخذ شهروندی کانادا، برای افرادی که از مسیرهای مختلف به کانادا مهاجرت کرده اند، بسیار حائز اهمیت است. مهاجرانی که قصد دارند شهروندی کانادا را به دست آورند باید

  • مقیم کانادا باشند.
  • مالیات خود را به طور منظم پرداخت کرده باشند.
  • در پنج سال گذشته در کانادا زندگی کرده باشند.
  • مهارت های زبان انگلیسی خود را به سطح قابل قبول رسانده باشند.
  • در آزمون شهروندی کانادا شرکت کرده و پذیرفته شده باشند.
شرایط شهروندی کانادا

مدت زمان پردازش درخواست شهروندی کانادا

آزمون شهروندی کانادا

جهت اعطای شهروندی کانادا، متقاضی موظف است تا در آزمون شهروندی کانادا شرکت کند. این آزمون به صورت کتبی و تستی برگزار میشود. شما باید حتما در روز آزمون در جلسه آزمون شرکت نمایید. برخی از متقاضیان میبایست پس از آزمون در یک جلسه مصاحبه نیز شرکت کنند. این آزمون برای این است که دانش شما را در رابطه با مسائل مختلف کانادا مورد ارزیابی قرار دهد.

راهنمای رسمی شهروندی کانادا

شرایط آزمون شهروندی کانادا

آزمون شهروندی کانادا، شامل 20 سوال از تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، دولت، حقوق و نمادهای این کشور است که شما باید در مدت زمان 30 دقیقه به حداقل 15 سوال پاسخ درست دهید تا در آن پذیرفته و قبول شوید. چنانچه بین 18 تا 54 سال سن داشته باشید بعد از آزمون مصاحبه ای با شما انجام خواهد شد تا مهارت های زبانی شما در این مصاحبه مورد بررسی قرار بگیرد.

دلایل رد درخواست شهروندی

در صورتی که هر یک از موارد زیر در پرونده شما باشد، مجوز شروندی کانادا برای شما صادر نمیشود:

  • در طول اقامت خود مرتکب جرم شده باشید.
  • به طور منظم مالیات پرداخت نکرده باشید.
  • در طول اقامت خود، کمتر از 1095 روز در طی پنج سال در کانادا زندگی کرده باشید.
  • مدارک خود را به درستی برای شرکت در آزمون، ارائه نداده باشید.
  • مهارت های زبان انگلیسی و یا فرانسه شما قابل قبول نباشد.
رد درخواست شهروندی کانادا
,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست