آیا با آوسبیلدونگ کارمند راه آهن در آلمان (Eisenbahner/in) آشنایی دارید؟ آیا میدانید مهارت آموزی در این حرفه در چه شاخه هایی انجام میشود؟ آیا از وظایفی که باید در طول دوره آوسبیلدونگ انجام دهید اطلاع کاملی دارید؟ آیا میدانید این دوره کار آموزی در آلمان چند سال به طول می انجامد؟ از میزان حقوق دریافتی در هر سال اطلاع دارید؟ اگر میخواهید اطلاعات کاملی در رابطه با همه این موضوعات داشته باشید این مطلب را تا انتها بخوانید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها در پایان این مطلب برای ما بنویسید.

آوسبیلدونگ کارمند راه آهن در آلمان

به عنوان کارآموز دوره آوسبیلدونگ کارمند راه آهن سازماندهی فرآیندهای کاری در بخش های مختلف میتواند به عهده شما قرار داده شود. چنانچه در بخش عملیات (Betriebsdienst) مشغول به فعالیت شوید به عنوان لوکوموتیوران (راننده قطارشهری و بین شهری) و یا کنترل کننده خطوط ریلی وظایف خود را در طول روز انجام خواهید داد. همچنین میتوانید در بخش کنترل ترافیک عبور و مرور قطار ها در خطوط ریلی (Verkehrssteuerung) به فعالیت بپزدازید. وظایف در این بخش بسیار حساس خواهد بود و در ادامه در رابطه با آن توضیح داده خواهد شد.

آوسبیلدونگ کارمند راه آهن در آلمان 3 سال زمان میبرد

وظایف به عنوان کارآموز کارمند راه آهن در آلمان

از آنجایی که ترافیک ریلی به صورت شبانه روزی در حال انجام است، شیفت کاری در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و ساعات دیرهنگام در شب رایج است. باید به صورت تمام وقت کار کنید. به طور کل به عنوان کارآموز دوره آوسبیلدونگ کارمند راه آهن در آلمان باید حدود 37 تا 40 ساعت در هفته کار کنید. در رابطه با وظایف زیر به شما آموزش های لازم داده میشود و توقع میرود که به درستی انجام دهید:

  • مراقبت و نگهداری از خطوط ریلی و قطارها
  • هدایت قطارهای S-bahm و U-bahn
  • شانت خطوط ریلی
  • مدیریت سیگنالینگ
  • کنترل ترافیک خطوط ریلی
  • تشخیص آسیب های احتمالی در سیستم های کنترلی و خطوط ریلی و رفع آن

میزان حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ

شما با پذیرش در دوره آوسبیلدونگ کارمند راه آهن در آلمان، در طول سه سال، ماهیانه حقوق دریافت خواهید کرد. حقوق شما به عوامل مختلفی بستگی دارد اما میتوان میزان متوسطی از حقوق را ارائه کرد که در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این حقوق به صورت ناخالص و تنها جهت اطلاع شما متقاضیان و علاقه مندان به آوسبیلدونگ به صورت تقریبی ارائه شده است. اگر در سال اول به طور متوسط ماهیانه 900 یورو دریافت کنید، لازم نیست که از روی این حقوق مالیات پرداخت کنید چرا که حقوق سالیانه شما، مبلغ 10800 یورو به طور ناخالص است که از حداقل درآمد سالیانه 11748 یورو در سال کمتر است. میزان حقوق کارآموز راه آهن برای سال دوم میتواند ماهیانه تا 1100 یورو نیز باشد. اگر موفق به اخذ قرارداد آوسبیلدونگ در این حرفه با حقوق ماهیانه 1000 یورو شوید، به احتمال بسیار زیاد، نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی به سفارت آلمان نخواهید داشت.

آموزش های عملی و تئوری آوسبیلدونگ کارمند راه آهن

در هر دو زمینه آموزش دوره آوسبیلدونگ کارمند راه آهن (چه بخش عملیات و چه بخش کنترل) شباهت زیادی در سر فصل های آموزشی وجود دارد. مبانی و اصول چه به عنوان لوکوموتیوران چه به عنوان کارمند بخش کنترل به طور کامل به شما آموزش داده میشود. چنانچه انتخاب شما بخش عملیات باشد، شما در طول دوره روش کار با هدایت قطارها را خواهید آموخت. فرا خواهید گرفت که در زمان بروز اختلالات چه اقداماتی را باید انجام دهید. روش کار با سیستم کنترل و ارتباط با بخش کنترل قطار ها را فرا خواهید گرفت. آلمان شبکه گسترده ای از خطوط ریلی دارد و از این رو مساله شانت (تعویض خطوط ریلی) یکی از مسائلی است که باید دقت زیادی در فراگیری آن به خرج دهید.

سیگنالینگ راه آهن سیستمی است که برای هدایت ترافیک راه آهن استفاده می شود و قطارها را همیشه از یکدیگر دور نگه می دارد. قطارها روی ریل های ثابت حرکت می کنند و آنها را به طور منحصر به فردی در معرض برخورد قرار می دهند . این حساسیت با وزن و حرکت بسیار زیاد قطار تشدید می شود که توقف سریع در هنگام برخورد با مانع را دشوار می کند. با انتخاب دوره آوسبیلدونگ کارمند راه آهن (کنترل ترافیک) اطلاعات دقیقی در رابطه با این موضوع (سیگنالینگ) کسب خواهید کرد و روش کار با جعبه سیگنال را فراخواهید گرفت.

شرایط متقاضی برای آوسبیلدونگ

پس از پایان دوره آموزش به عنوان کارآموز دوره آوسبیلدونگ کارمند راه آهن و استخدام در شرکت هایی که در این حوزه فعالیت میکنند حقوق ماهیانه ناخالص شما تا میزان 2500 یورو در ماه افزایش خواهد یافت و با افزایش سنوات و سابقه کار شما در آلمان امکان اخذ حقوق تا 3000 یا 3200 یورو در ماه به صورت ناخالص را خواهید داشت.

یافتن دوره آوسبیلدونگ در آلمان

, , , ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست