آوسبیلدونگ دستیار جراحی در آلمان و شرایط لازم برای پذیرش
مهاجرت دانش آموزان به آلمان و شرایط لازم برای پذیرش

آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان در آلمان و شرایط پذیرش

آیا با آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان در آلمان (Altenpflegehelfer/in) آشنایی دارید؟ آیا میدانید مهارت آموزی در این حرفه در چه شاخه هایی انجام میشود؟ آیا از وظایفی که باید در طول دوره آوسبیلدونگ انجام دهید اطلاع کاملی دارید؟ آیا میدانید این دوره کار آموزی در آلمان چند سال به طول می انجامد؟ از میزان حقوق دریافتی در هر سال اطلاع دارید؟ اگر میخواهید اطلاعات کاملی در رابطه با همه این موضوعات داشته باشید این مطلب را تا انتها بخوانید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها در پایان این مطلب برای ما بنویسید.

آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان

سالمندان همواره نیاز به مراقبت، رسیدگی و توجه دارند. اغلب سالمندان به دلیل کهولت سن و بیماری های زمینه ای نیاز به مراقبت های ویژه دارند تا بتوانند سلامتی خود را حفظ کرده و در آرامش به زندگی خود ادامه دهند. برخی از خدمات نگهداری سالمند شامل توجه به مصرف صحیح داروها، نظارت بر رژیم غذایی سالم، کمک در انجام فعالیت های روزمره، کنترل فشار خون و قند خون،  تعویض سوند، پانسمان و بخیه میشود. طبق آمار و پیش بینی های ارائه شده تا سال 2060 میلادی حدود یک سوم از جمعیت آلمان بالای 65 سال سن خواهند داشت و این موضوع نشان میدهد که این کشور در سال های آینده بیش از پیش به افرادی نیاز خواهد داشت که از دانش کافی و تجربه عملی در نگهداری از سالمندان برخوردار باشند. بر اساس این نیاز مدارس فنی و حرفه ای در آلمان با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان ها اقدام به راه اندازی دوره ای تحت عنوان آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان با محتوای آموزشی یکسان و مشخص برای متقاضیان این حرفه کرده اند. دوره آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان میتواند فرصت لازم برای آموزش افراد متخصص در این زمینه را فراهم کند تا با کسب مهارت های علمی و عملی، دانش خود را در این حرفه بالا برده و با داشتن یک شغل خوب، زندگی و آینده خود را در آلمان بسازند. اگر آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان را انتخاب کرده اید لازم است بدانید که باید

  • از صبر و حوصله در نگهداری از سالمندان برخوردار باشید.
  • از کمک کردن به دیگران لذت ببرید.

مباحث آموزشی آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان

دوره آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان در آلمان به صورت تئوری و عملی است و یک تا دو سال طول میکشد. در طول دوره آموزش مباحث مختلف از جمله نحوه صحیح مصرف داروها، نحوه غذا دادن به بیمار و نظارت بر رژیم غذایی، کنترل فشار خون و قند و تعویض پانسمان را فراخواهید گرفت. دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان این مزیت را برای شما دارد تا آنچه را به صورت تئوری فرا میگیرید در یکی از بیمارستان ها یا کلینیک های مراقبت از سالمندان به کار ببندید. همچنین میتوانید به عنوان پرستار در منزل مشغول به فعالیت شوید.

آوسبیلدونگ مراقبت از سالمندان

آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان در آلمان 1 تا 2 سال زمان میبرد.

میزان حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ

دوره آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان در آلمان بدون حقوق است و از این رو باید شما تمکن مالی لازم برای زندگی در آلمان را داشته باشید. هزینه زندگی در آلمان برای یک فرد مجرد بسته به شهر محل سکونت متفاوت است اما با این حال باید توانایی پرداخت ماهیانه بین 850 تا 1000 یورو را برای هزینه های زندگی خود داشته باشید. قطعا حقوق شما پس از پایان دوره آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان، به زمینه ای که در آن مشغول به فعالیت میشوید و حوزه فعالیت شما (خانه های سالمندان، بیمارستان ها و کلینیک ها) بستگی دارد. اما در ابتدا میتوانید با اخذ قرارداد کاری با میزان حقوق ماهیانه 1500 یورو از یک زندگی خوب و قابل قبول در آلمان بهره مند شوید. با افزایش سابقه کاری میتوانید حقوق خود را افزایش دهید. حدود 50% از افرادی که در این حرفه در آلمان مشغول به فعالیت هستند بین 1900 تا 2800 یورو حقوق میگیرند. 25% از افراد کمتر از 1900 و 25% از افراد نیز بیشتر از 2800 یورو در ماه درآمد دارند.

ساعات کاری دستیار مراقبت از سالمند در آلمان

به عنوان کارآموز آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان در آلمان پس از پایان دوره و استخدام در یک مرکز مراقبت از سالمندان میتوانید 40 ساعت در هفته به کار و فعالیت بپردازید. گاهی اوقات هم ممکن است مجبور باشید در پایان هفته برای رسیدگی به امور سالمند  (روزهای شنبه و یکشنبه) در محل کار خود حاضر باشید. محل کار شما به عنوان یک دستیار مراقبت از سالمندان میتواند یکی از مراکز زیر باشد:

  • Seniorenheime
  • Pflegeeinrichtungen
  • Wohnheime für Menschen mit Behinderung
  • Ambulante Pflegedienste
  • Krankenhäuser

مدارک لازم برای سفارت جهت ویزای آوسبیلدونگ

چگونه درخواست دهیم؟

مدارس فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی در آلمان دوره آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان را ارائه میدهند و جهت پذیرش درخواست شما از یک فرآیند درخواست آنلاین استفاده میکنند. شما باید در سیستم درخواست آنلاین، مشخصات فردی و سال فارغ التحصیلی خود را اعلام کنید. شما برای پذیرش نیاز به حداقل مدرک دیپلم (12 سال تحصیل) خواهید داشت. شما نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 دارید. برای ثبت درخواست بهتر است رزومه و کاورلتر در قالب Pdf از شرایط خود آماده کرده و آن را نیز آپلود نمایید. سعی کنید در کاورلتر خود توضیح دهید که چرا برای آموزش در این دوره آماده هستید و چرا این مدرسه را برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ انتخاب کرده اید. بر استعداد خود در فراگیری علوم تجربی تاکید کنید و چنانچه نمرات خوبی در این دروس دارید، حتما به آن اشاره کنید. هر چند مبانی این دروس در دوره به شما آموزش داده میشود اما دانستن آن ها در ابتدا می تواند برای شما مزیتی فوق العاده و تضمینی برای موفقیت در این دوره باشد. چنانچه در ایران در این حرفه فعالیت داشته و یا دوره ای گذرانده اید، حتما به آن اشاره کنید.
پذیرش آوسبیلدونگ مراقبت از سالمندان

یافتن دوره آوسبیلدونگ دستیار مراقبت از سالمندان

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست