اکسپرس انتری کانادا : رکورد شکنی در فوریه 2022
کبک 512 متقاضی مهاجرت به کانادا را تحت برنامه آریما دعوت کرد

وزیر مهاجرت کانادا : زمان رسیدگی به درخواست ها کاهش می یابد

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که زمان رسیدگی به درخواست ها برای مهاجرت به این کشور کاهش می یابد. شان فریزر طرح هایی را برای بازگرداندن سیستم مهاجرت به مسیر اصلی ارائه کرده است. در بودجه سال 2022، کانادا 85 میلیون دلار برای کاهش زمان پردازش در تمام برنامه های مهاجرتی فدرال اختصاص داده است. نخست وزیر جاستین ترودو پس از تصویب چنین بودجه ای از فریزر خواسته تا تمام توان خود را برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده های مهاجرت به کار گیرد.

وزیر مهاجرت کانادا در رابطه با اختصاص این بودجه گفته است: این بودجه به کانادا اجازه می‌دهد تا پایان سال 2022 به استانداردهای لازم در ارتباط با خدمات پردازش پرونده های مهاجرتی در زمینه های مهاجرت تحصیلی و کاری به کانادا، توریستی کانادا و اقامت و شهروندی دست یابد.

شان فریزر

کاهش زمان رسیدگی به درخواست مهاجرت

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در مورد بیش از 500000 درخواست اقامت دائم در سال 2021 تصمیم گیری کرده است. وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که کانادا در حال برنامه ریزی برای اخذ تصمیم نهایی در رابطه با 147000 پرونده اقامت دائم در سه ماهه اول سال 2022 است که نسبت به مدت مشابه در سال 2021 دو برابر شده است. همچنین فریزر اعلام داشته است که در حال توسعه یک ساز و کار جدید برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم افراد تحت تکفل متقاضیان مهاجرت به کانادا در فوریه 2022 است. ساز و کاری که شرایط آنلاین رسیدگی به درخواست های پیوست را بسیار ساده تر میکند و زمان رسیدگی به درخواست ها را بسیار کاهش میدهد.

سرعت رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا در ژانویه 2022 نسبت به ژانویه 2021، تقریبا دو برابر بوده است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا

به روز شدن تخمین زمان رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا

وزیر مهاجرت کانادا در رابطه با تخمین زمان رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا گفته است که سیستم  پردازش آنلاین در ماه‌های آینده به‌روزرسانی خواهد شد تا به متقاضیان تخمین‌های به‌روزتری از مدت زمان پردازش درخواست‌های آنلاین ارائه دهد.

در نوامبر سال 2020 کانادا اعلام کرده بود که زمان رسیدگی به درخواست های متقاضیان برنامه های نیروی کار ماهر خارجی (FSWP) و تجربه کانادایی (CEC) به ترتیب 20 ماه و 8 ماه به طول می انجامد که البته این زمان اعلام شده توسط اداره مهاجرت کانادا بسیار بیشتر از زمان استاندارد تعریف شده برای رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا است.

زمان استاندارد رسیدگی به درخواست های متقاضیان برنامه های FSWP و CEC حدود 6 ماه بوده است.

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که درخواست های FSWP و CEC در نیمه اول سال 2022 همچنان در حالت تعلیق باقی میماند و انجام نمیشود تا سرعت رسیدگی در انجام درخواست های دیگر بتواند با سرعت قابل قبولی ادامه پیدا کند. اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر با 1.8 میلیون درخواست رسیدگی نشده در زمینه مهاجرت به کانادا و در شاخه های مختلف از جمله تحصیل، کار و اقامت و شهروندی رو‌به‌روست.

تقاضا برای مهاجرت به کانادا به 1.8 میلیون درخواست رسید

وزیر مهاجرت کانادا: کمک به متقاضیان مهاجرت به کانادا، با زمان بندی قابل پیش بینی و ارتباط کارآمد با اداره مهاجرت کانادا اولویت اصلی من است.

کامل شدن سیستم درخواست آنلاین مهاجرت به کانادا تا اواخر تابستان 2022

همه گیری ویروس کرونا در کانادا و ایجاد مشکلات در رسیدگی به درخواست های مهاجرتی، بیش از پیش نیاز اداره مهاجرت کانادا (IRCC) را به مدرن سازی روند رسیدگی به پرونده های مهاجرتی روشن ساخت. در ابتدای امر اداره مهاجرت کانادا برای برون رفت و مقابله با این بحران 500 کارمند جدید برای رسیدگی به درخواست ها استخدام کرد و در راستای مدرن سازی سیستم رسیدگی به درخواست ها قدم برداشت. طبق گفته وزیر مهاجرت کانادا سیستم آنلاین رسیدگی به درخواست ها نهایتا تا پایان بهار یا تابستان 2022 به طور کامل برای همه برنامه های مهاجرتی اجرا میشود.

یکی از قابلیت های سیستم آنلاین طراحی شده، امکان اخذ کارت اقامت کانادا به صورت کاملا آنلاین و غیر حضوری است. از ژوئن تا دسامبر 2021، حدود 225000 نفر، کارت اقامت خود را از طریق این سیستم دریافت کرده اند

پورتال اقامت دائم کانادا

, , ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست