پس از شیوع سریع COVID-19، ممکن است نگران این موضوع باشید که نتوانید امسال در خارج از کشور تحصیل کنید.

دراین مقاله در مورد چگونگی تأثیر شیوع این بیماری بر برنامه های دانشجویان توضیحاتی ارائه شده است.

با ما همراه باشید.

اگرچه اوضاع در حال حاضر عالی به نظر نمی رسد، ما می خواهیم شما را تشویق کنیم که از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشید و از ادامه تلاش خود منصرف نشوید. شما صرفا باید در برنامه های خود در چند ماه آینده کمی تجدید نظر کنید.

 

خوب در اینجا 4 روش برای سازگاری با این بحران آورده شده است، در حالی که از رویای تحصیل در خارج از کشور نیز چشم پوشی نمی کنید میتوانید کارهای زیر را انجام بدهید:

  1. برنامه اصلی خود را دنبال کنید – روند درخواست خود را ادامه دهید.

اگر امسال تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور گرفتید، به این معنی است که شما مراحل درخواست خود را آغاز کرده اید. میتوان گفت که بله، متاسفانه شیوع این بیماری در بدترین زمان ممکن رخ داده است. اما شروع سال تحصیلی 2020 ممکن است هنوز از دست نرفته باشد!

اکثر کلاسهای دانشگاهی در سراسر جهان معمولاً در ماه های سپتامبر – اکتبر شروع می شوند. اگرچه نمیتوان به طور دقیق تخمین زد که کرونا چه زمانی به اوج خود می رسد و سپس شروع به کاهش می کند، اما برخی تخمین ها مربوط به دوره بین ماه مه و ژوئیه حداقل در انگلستان است. پایان این بیماری تا حد زیادی به ما بستگی دارد، اگر در خانه بمانیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار ویروس انجام دهیم. با وجود همه اینها خوب است بدانید که برخی از دانشگاه ها در حال حاضر هنوز درخواست های آنلاین دانشجویان را می پذیرند.

 

اگر این وضعیت تا پس از ماه ژوئیه ادامه یابد (که ممکن است)، دانشگاه ها نیز برنامه های خود را تغییر خواهند داد (که این هم ممکن است). دانشگاه ها تحت تأثیر وضعیت دانشجویان قرار دارند و مهلت ثبت نام و برنامه شروع سال تحصیلی را تنظیم خواهند کرد.

بنابراین پیشنهاد میکنیم مراحل اخذ پذیرش را همانند سابق ادامه دهید. تماس با دانشگاه ها برای کسب اطلاعات بیشتر نیز ایده خوبی است. اکثر دانشگاه ها پلتفرم های آنلاینی دارند که میتوانید از طریق آن ها با دانشگاه ارتباط برقرار کنید.

اگر برنامه های پذیرش دانشجوی توسط دانشگاه ها به تعویق بیفتد، فرصت خوبی است تا تحقیق در مورد اطلاعات ویزا و اطلاعات مربوط به اجازه کار را شروع کنید.

بعضی از دانشگاه ها تا اواخر آگوست پذیرش دارند، بنابراین بد نیست این دانشگاه ها را نیز در نظر بگیرید.

  1. ادامه تحصیلات خود و اخذ پذیرش را برای آغاز سال 2021 به تعویق بیندازید.

خوب، شاید شما فکر نمی کنید که این وضعیت به زودی حل خواهد شد و تصمیم گرفتید که تحصیلات خود را برای سال 2021 به تعویق بیاندازید. یا شاید شما می خواهید مقصد خود را تغییر دهید.

ما می فهمیم ، و ما هنوز هم شما را تحت پوشش قرار داده ایم! فقط به این دلیل که شما امسال را شروع نمی کنید ، به این معنی نیست که نمی توانید از قبل شروع به کار در مورد گزینه های مطالعات آینده خود کرده و تصمیم بگیرید تا ژانویه 2021 ، هنگامی که برنامه های جدید شروع می شود.

شما میتوانید:

  • تحقیقات خود را در مورد دانشگاه ها، کشورها، مقاطع و رشته ها ادامه دهید. وبسایت ما را نیز بررسی کنید.
  • شرایط کار و اقامت پس از فارغ التحصیلی در کشور موردنظر را بررسی کنید.
  • پس از پایان قرنطینه، می توانید با فعالیت های داوطلبانه، شغل کوتاه مدت یا کارآموزی ، رزومه خود را تقویت کنید. دانشگاه ها عاشق یک رزومه سنگین هستند!

(در دوره ی رزومه نویسی به تاثیر هر کدام میپردازیم)

  • برای آزمون زبان خود آماده شوید!

IELTS ، PTE و TOEFL محبوب ترین و در دسترس ترین تست های زبان انگلیسی هستند. همه دانشگاه ها برای رشته های خود نیاز به نمره زبان دارند. (تافل پیش از این راهی را برای دانشجویان فراهم کرده بود که آزمون زبان خود را از خانه بدهند)

  1. دوره های آنلاین بگذرانید!

بسیاری از دانشجویان به طور کلی برنامه های مطالعاتی خود را تغییر داده اند و به دنبال دوره های آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه های معتبر در سراسر جهان هستند. در نتیجه بسیاری از دانشگاه ها به دلیل شیوع بیماری، تعداد دوره های بیشتری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  ارائه داده اند.

این گزینه به احتمال زیاد برنامه های شما را خیلی به تاخیر نمی اندازد، زیرا بسیاری از دوره های آنلاین پذیرش مداوم دارند، به این معنی که می توانید در هر زمان درخواست دهید. شما هنوز هم باید شرایط پذیرش لازم برای درخواست را برآورده کنید. کلاس ها می توانند در هر زمان یا هر چند ماه یک بار شروع شوند. فقط مطمئن شوید که نرم افزار های لازم را در لپ تاپ خود داشته باشید.

در ضمن به یاد داشته باشید دوره های آنلاین به معنای آموزش کم کیفیت نیست!

 

     4. یادگیری را با دوره های کوتاه آنلاین ادامه دهید.

مهم نیست که در آینده کدام یک از گزینه های قبلی را انتخاب کنید، مهم این است که هم اکنون نباید از پیشرفت شخصی خود غافل شوید. تعداد زیادی از دوره های کوتاه آنلاین برای یادگیری شما وجود دارد و به شما کمک می کند تا از وقت خود بهترین استفاده را داشته باشید.

 

در اینجا چند سایت آورده شده است:

Online courses from Harvard University

Coursera

CrashCourse

Khan Academy

 

کنار گذاشتن برخی از وقتها هر روز برای یک دوره آنلاین می تواند به شما در برنامه ریزی بهتر کمک کند و انگیزه و سلامت روان شما را نیز بهبود دهد.

سایر مواردی که می توانید یاد بگیرید که می تواند سرمایه ای برای آینده شما باشد:

  • یک زبان کد نویسی جدید بیاموزید – تقریباً تمام آنچه را که نیاز دارید به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد
  • یک زبان جدید بیاموزید یا به زبان دیگری که از قبل می شناسید تقویت کنید.
  • مقالات و کتابهای آنلاین را درباره موضوعاتی که علاقه دارید بخوانید.
  • یک ژورنال، یک وبلاگ را راه اندازی کنید – مهارت نوشتن خود را انجام دهید.
  • یاد بگیرید که چگونه از یک ابزار طراحی بصری مانند Photoshop یا Illustrator استفاده کنید.
  • یاد بگیرید که چگونه یک ساز موسیقی بنوازید.
  • انجام بازی های آنلاین (مانند Dungeons & Dragons ) با دوستان خود می تواند به شما در پیشرفت مهارت های ارتباطی، بازیگری و تفکر خلاقانه کمک کند.
  • یک صفحه وب طراحی کنید یا یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید.

از هر مسیری که می خواهید زندگی را  دنبال کنید، از رویاهای خود دست نکشید و هرگز یادگیری را متوقف نکنید!

, , , ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست