بودجه 2022 توسط دولت کانادا تصویب شد. سوالی که مطرح است این است که تاثیر بودجه 2022 بر روند مهاجرت به کانادا چه خواهد بود؟ آیا بودجه اختصص یافته از طرف دولت کانادا میتواند در تسریع رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا اثر گذار باشد؟ در پاسخی کوتاه میتوان گفت بله، احتمالا میزان بودجه تخصیص یافته در راستای جذب هر چه بهتر مهاجران در بخش های مختلف اکسپرس انتری، برنامه TFWP و پردازش درخواست های مهاجرت به کانادا، اثر مثبتی خواهد داشت.

تاثیر بودجه 2022 بر روند مهاجرت به کانادا

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا، به تازگی از اولین بودجه کانادا از زمان انتخابات فدرال در سپتامبر ۲۰۲۱ رونمایی کرده است. بودجه برنامه ریزی شده هزینه ها و درآمد دولت کانادا را مشخص می کند. این یکی از مهمترین اعلامیه هایی است که هر ساله توسط دولت فدرال منتشر می شود زیرا وضعیت سلامت اقتصادی و مالی کانادا و اولویت های سیاسی دولت را مشخص می کند. تخصیص بودجه برای مهاجرت نیز یکی از مسائلی است که دولت باید در رابطه با آن تصمیم بگیرد.

مهاجرت به کانادا

پیشنهادات قرار داده شده در بودجه برای بخش مهاجرت

در بودجه 2022 تعدادی از اولویت های مهاجرتی که دولت کانادا قصد دارد آنها را دنبال کند، مشخص شده است. یکی از مهمترین اولویت ها برای کانادا بحث جذب مهاجر از طریق سیستم اکسپرس انتری است. بخشی که به دلیل سال های ناشی از پدیده کرونا دستخوش تغییرات  و تصمیمات مختلفی بوده است. تصمیماتی که باعث شده زمان رسیدگی به درخواست های مهاجرت در بخش اکسپرس انتری به حدود 27 ماه برسد و خیل عظیمی از پرونده های معوقه را به بار آورد.

دولت فدرال برای بهبود شرایط قصد دارد قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان (IRPA) را اصلاح کند تا به وزیر مهاجرت “شان فریزر” این اختیار را بدهد که از دستورالعمل های خود برای کمک به انتخاب نامزدهایی که به بهترین وجه نیاز بازار کار کانادا را برآورده می کنند، استفاده کند. هنوز جزئیات بیشتری از سوی دولت فدرال در مورد تغییراتی که در ذهن دارد در دسترس نیست.

1.8 میلیون نفر همچنان در صف انتظار

اختصاص حدود 320 میلیون دلار برای جذب 400000 مهاجر در سال 2022

دولت کانادا برای سرعت بخشیدن به روند پردازش درخواست های مهاجرتی، در بودجه 2022، رقم 38 میلیون دلار را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اختصاص داده است تا توانایی این اداره را در پاسخ به درخواست های فزاینده مهاجرت به کانادا از سوی متقاضیان بهبود بخشد. همچنین دولت قصد دارد قانون شهروندی را اصلاح کند تا بتواند با بهره گیری از سیستم آنلاین و پردازش خودکار، زمان رسیدگی به درخواست های شهروندی کانادا را کاهش دهد.

اداره مهاجرت کانادا

پس از ارائه بودجه، گام بعدی این است که مقامات منتخب به آن در پارلمان کانادا رأی دهند. اگر اکثریت نمایندگان پارلمان با بودجه مخالفت کنند، انتخابات برگزار می شود که این امر بسیار بعید است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ نظر خود را در دیدگاه ها برای ما بنویسید.

,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست