جدیدترین دعوت انتاریو در اکتبر 2022 از متقاضیان مهاجرت
آخرین دعوت اکسپرس انتری در اکتبر 2022

آوسبیلدونگ کارمند بانک مسیری برای مهاجرت به آلمان

آیا با آوسبیلدونگ کارمند بانک در آلمان (Bankkaufmann/-frau) آشنایی دارید؟ آیا میدانید مهارت آموزی در این حرفه در چه شاخه هایی انجام میشود؟ آیا از وظایفی که باید در طول دوره آوسبیلدونگ انجام دهید اطلاع کاملی دارید؟ آیا میدانید این دوره کار آموزی در آلمان چند سال به طول می انجامد؟ از میزان حقوق دریافتی در هر سال اطلاع دارید؟ اگر میخواهید اطلاعات کاملی در رابطه با همه این موضوعات داشته باشید این مطلب را تا انتها بخوانید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها در پایان این مطلب برای ما بنویسید.

آوسبیلدونگ کارمند بانک

با انتخاب دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک ، وظایف متفاوتی را بر عهده خواهید داشت. وظایفی از قبیل افتتاح حساب بانکی، ثبت درخواست وام برای خرید خودرو، مشاوره در امور مالی به مشتریان و رسیدگی به امور اداری بانک. اگر آوسبیلدونگ کارمند بانک را انتخاب کرده اید لازم است بدانید که باید

  • از مشاوره دادن به دیگران در امور مالی لذت ببرید.
  • علاقه مند به کار در ساعات معینی در روز باشید.
  • از محاسبات و تحلیل خوب برخوردار باشید.

وظایف کارمند بانک در آلمان

در طول دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک، شما موظف به انجام امور مختلف در رابطه با مسائل زیر هستید و باید توانایی های خود را در این مباحث بالا ببرید:

  • مشاوره به مشتریان در رابطه با امور مالی بانک و سرمایه گذاری
  • افتتاح و ارزیابی حساب بانکی
  • تنظیم قرارداد وام، قرارداد پس انداز مسکن و بیمه (عمر)
  • آشنایی با قوانین مالی و محاسبات بانکی

آوسبیلدونگ کارمند بانک در آلمان سه سال زمان میبرد و البته اگر عملکرد خوبی داشته باشید، میتوانید طول دوره را به مدت زمان دو سال کاهش دهید.

میزان حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ

شما با پذیرش در دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک در آلمان، در طول دو تا سه سال، ماهیانه حقوق دریافت خواهید کرد. حقوق شما به عوامل مختلفی بستگی دارد اما میتوان میزان متوسطی از حقوق را ارائه کرد که در نمودار زیر میتوانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این حقوق به صورت ناخالص ارائه شده است. اگر در سال اول به طور متوسط ماهیانه 1155 یورو دریافت کنید، باید از روی این حقوق مالیات نیز پرداخت کنید چرا که حقوق سالیانه شما، مبلغ 13860 یورو به طور ناخالص است که از حداقل درآمد سالیانه 11748 یورو در سال بالاتر است. میزان حقوق کارآموز کارمند بانک برای سال دوم میتواند ماهیانه تا 1220 یورو نیز باشد. اگر موفق به اخذ قرارداد با چنین حقوقی شوید، احتمال اینکه نیاز به ارائه تمکن مالی به سفارت آلمان را نداشته باشید، بسیار بالا خواهد رفت.

حقوق آوسبیلدونگ کارمند بانک

درآمد کارمند بانک در آلمان

قطعا حقوق شما پس از پایان دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک، به بانکی که در آن مشغول به فعالیت میشوید و حوزه فعالیت شما بستگی دارد.  اما در ابتدا میتوانید با اخذ قرارداد کاری با میزان حقوق ماهیانه 2800 یورو از یک زندگی خوب و قابل قبول در آلمان بهره مند شوید. با افزایش سابقه کاری میتوانید حقوق خود را افزایش دهید. بازه حقوق برای کارمند بانک در آلمان ماهیانه بین 2800 تا 3800 یورو است.

مدارک لازم برای سفارت جهت ویزای آوسبیلدونگ

چگونه درخواست دهیم؟

بانک هایی که آموزش آوسبیلدونگ کارمند بانک را ارائه میدهند جهت پذیرش درخواست شما از یک فرآیند درخواست آنلاین استفاده میکنند. شما باید در سیستم درخواست آنلاین، مشخصات فردی و سال فارغ التحصیلی خود را اعلام کنید. شما برای پذیرش نیاز به حداقل مدرک دیپلم (12 سال تحصیل) خواهید داشت. برای ثبت درخواست بهتر است رزومه و کاورلتر در قالب Pdf از شرایط خود آماده کرده و آن را نیز آپلود نمایید. سعی کنید در کاورلتر خود توضیح دهید که چرا برای آموزش در این دوره آماده هستید و چرا این بانک را برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ انتخاب کرده اید. بر استعداد خود در فراگیری ریاضی، محاسبات و یا کار با نرم افزارهای حسابداری تاکید کنید و چنانچه نمرات خوبی در این دروس دارید، حتما به آن اشاره کنید. به علاقه خود بر مباحث مالی تاکید کنید. قطعا پس از موافقت با درخواست شما، میبایست در یک جلسه مصاحبه حضور پیدا کنید تا بتوانید تائید نهایی را برای شرکت در دوره به دست آورید.

یافتن دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک

تغییر در مباحث آموزشی آوسبیلدونگ کارمند بانک

در تابستان 2020، تغییرات جدیدی در مباحث آموزشی دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک صورت گرفت. قوانین و مباحث آموزشی که در سال 1998 برای این دوره نگارش شده بودند در آگوست 2020 دچار تغییرات اساسی شدند. این تغییرات بیشتر حول مباحثی چون ارائه خدمات مشاوره به مشتریان در رابطه با مباحث مالی و انجام امور بانکی به صورت سیستمی و دیجیتالی انجام شده است. صنعت بانکداری در آلمان به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود و مشتریان از بانکداری آنلاین و سایر خدمات دیجیتال استفاده میکنند. از این رو کارآموز دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک، باید از تسلط خوبی در انجام امور بانکی مشتریان و کار با سیستم بانکی داشته باشد. معروفترین بانک ها برای اخذ پذیرش در دوره آوسبیلدونگ عبارتند از:

  • دویچه بانک 
  • کومرتس بانک 
  • تارگو بانک
  • اشپارکاسه
  • پست بانک
, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست