هر سال بیش از ۳۰۰،۰۰۰ نیروی کار خارجی با ویزای کار موقت وارد کانادا می شوند. همه افرادی که اقامت دائم کانادا را ندارند و جز شهروندان کانادایی نیستند، برای این که بتوانند در کانادا کار کنند، باید ویزای کار موقت دریافت کنند. البته استثنا هم وجود دارد که به برخی از افراد این امکان را می دهد که بدون ویزای کار در کانادا به طور موقت مشغول به کار شوند.

پروسه دریافت ویزای کار موقت کانادا یک پروسه چند مرحله ای است و ممکن است تا هفته ها به طول بیانجامد. بسته به ملیت متقاضی، تخصص و شغل مورد نظر وی در کانادا، امکاناتی برای تسریع این روند وجود دارد.

هرچند بعضی از ویزاهای کاری نیازی به دریافت ارزیابی تأثیرات بازار کار(LMIA) ندارند به طور کلی پروسه دریافت ویزای کار به صورت زیر است،:

مرحله ۱: متقاضی باید از یکی از کارفرمایان کانادا که آماده ی اسپانسر کردن او است، پیشنهاد کار (job offer) دریافت کند.
مرحله۲: در صورت نیاز کارفرما باید گزارش ارزیابی تأثیرات بازار کارLMIA را از وزارت کار درخواست کند. هر چند مشاغلی وجود دارد که نیازمند اخذ LMIA نیستند(مشاغل معاف از LMIA).
مرحله ۳: تمدید پیشنهاد کاری توسط کارفرما
مرحله ۴: ارائه درخواست برای ویزای‌کار
مرحله ۵: صدور ویزای‌کار

توجه: ویزای کار برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به طور موقت و برای مدت زمان محدودی در کانادا کار و زندگی کنند.

اگر فرد تحت یکی از این ویزاهای نامبرده وارد کانادا شده باشد، باید یا نسبت به تمدید ویزای خود قبل از پایان تاریخ اعتبار اقدام کند و یا برای یکی از انواع ویزاهای زیر درخواست داده و وضعیت ویزای خود را تغییر دهد. در برخی شرایط این مسیر ممکن است به اخذ اقامت دائم کانادا منتهی شود.

  • ویزای اقامت کانادا (Immigrant Visa) به عنوان پناهنده ی سیاسی
  • ویزای کار (work permit visa) به عنوان پرستار خانگی (Live-in-Caregiver)
  • ویزای اقامت کانادا به عنوان همسر فرد: در صورتی که فرد در حین داشتن ویزای موقت کانادا، در این کشور ازدواج کند، واجد شرایط این ویزا خواهد شد. یعنی فرد ممکن است با ویزای توریستی به کانادا آمده باشد ولی وضعیت ویزایش به این گروه تغییر کند.

ویزای اقامت کانادا تحت گروه بشردوستانه: در این گروه درخواست ها در صورتی پذیرش می شود که در صورت عدم صدور ویزا، متقاضی دچار سختی خواهد شد.

برای اینکه فردی بتواند به طور دائم در کانادا کار کند، باید درخواست اقامت دائم دهد. هرچند داشتن ویزای کار موقت همانند سکوی پرتابی برای دریافت اقامت دائم کانادا است. زمانی که فرد با ویزای کاری در کانادا حضور دارد، ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا تحت یکی از برنامه های تجربه کانادایی(CEC)، نیروی متخصص(Skilled Worker) و یا برنامه های استانی(Provincial Nominee Programs) نیز باشد.

ارزیابی شرایط شما

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس کانادا اینجا کلیک کنید.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست