ویزای کار در کانادا
بیمه بازنشستگی در آلمان

مهاجرت پرستاران به کانادا

به جرات می توان گفت که حرفه پرستاری اکنون به یکی از مورد نیاز ترین شغل ها در اغلب کشورهای جهان خصوصا کشور کانادا تبدیل شده است. در این مطلب قصد کردیم در رابطه با مهاجرت پرستاران به کشور کانادا مطالبی را توضیح دهیم.

راه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از طریق حرفه پرستاری وجود دارد که این کار می‌تواند به صورت ویزای موقت از طریق ویزای کاری باشد که بعدا به ویزا و اقامت دائم تبدیل شود.

برای این کار اولین قدم ثبت درخواست پرستار مهاجر در سازمان ارزیابی مدارک پرستاری موجود در کشور کانادا (National Nursing Assessment Service) با همکاری انجمن پرستاری کانادا یا همان CNA است. این در خواست می تواند به دو صورت Registered Nurse و یا Licensed Practical Nurse صورت پذیرد و مبلغی در حدود ۷۶۶ دلار هزینه بر می دارد.

مهاجرت پرستاران در هر یک از استان های کانادا شرایط و قوانین خود را دارد و ممکن است حدود یک سال این فرآیند به طول انجامد. در طی این فرآیند مدارک فرد مورد نظر توسط سازمان های ذکر شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اقامت دائم پرستاران در کانادا

برای پذیرش اقامت دائم به عنوان پرستار راه های مختلفی وجود دارد. یک از این موارد اقدام از طریق برنامه تجربه کاری کانادا و انتخاب برنامه های استانی یا همان Express Entry است.

روش دیگر اقدام از طریق برنامه جدید پرستار خانگی است. در این روش کسانی که سابقه پرستاری از کودکان در منزل را داشته اند می توانند جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنند. البته این کار نیازمند واجد شرایط بودن فرد و داشتن پیش نیاز های از قبیل پیشنهاد کاری از کارفرمایی دارای فرزند کوچک در کانادا(بدون نیاز به تایید اداره کار کانادا)، مدارک تحصیلی مرتبط حداقل در مقطع فوق دیپلم (مانند پرستاری، پرستاری کودک، روانشناسی)، اثبات تمکن مالی, ارائه کارت پرستاری و نمره زبان آیلتس بین ۵ تا ۵.۵ یا معادل آن نمره زبان CLB 5 می باشد.

ارزیابی مدارک برای پرستاران

پرستارانی که قصد گرفتن اقامت دائم در کانادا را دارند در صورت داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و ترجیحاً فوق لیسانس در کنار نمره خوب و سن مناسب بایستی در کنار معادل سازی مدارک تحصیلی خود در آزمون های معادلسازی زبان انگلیسی، آزمون تخصصی پرستاری و آزمون مقررات حرفه پرستاری در کانادا شرکت کنند.

در کنار این موارد متقاضیانی که قصد فعالیت در کشور کانادا به عنوان پرستار را دارند بایستی مراحل مطابقت دهی مدارک تحصیلی قبلی با نظام پرستاری استان هدف در کانادا، ارائه سوابق کاری به زبان انگلیسی یا فرانسه بسته به استان هدف و گرفتن مدرک زیان آیلتس یا داشتن مدرک زبان فرانسه (با توجه به استان انتخابی مورد نظر) را طی کنند.

به علاوه مبلغی در حدود ۵۰۰ دلار جهت هزینه بررسی مطابقت دهی مدارک، در بازه زمانی سه الی هشت ماه بسته به استان مورد نظر بایستی هزینه شود. پس از این مراحل پرستار جهت گذراندن دوره های تکمیلی ۱۲ الی ۱۵ ماهه و شرکت در آزمون نهایی وارد کشور کانادا می‌شود.

ارزیابی شرایط شما

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس کانادا اینجا کلیک کنید.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست