رشته مهندسی انرژی در آلمان و شرایط پذیرش
رشته مهندسی مکانیک در آلمان و شرایط پذیرش

صفحه شغلی در لینکدین و استانداردهایی که باید داشته باشد

همانطور که قبلا در مباحث کاریابی در کانادا گفتیم بهتر است یک صفحه شغلی در سایت لینکدین -Linkedin- داشته باشید.

شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) بزرگترین و مهم ترین شبکه اجتماعی متخصصان در دنیا است که در رتبه بندی سایت ها رتبه 12 را به خود اختصاص داده است.

یکی از مزایای سایت لینکدین استفاده از لایک مخاطبین در دیده شدن تخصص شماست. هنگامی که شما چند مهارت را در پروفایل خود قرار می دهید، دوستان شما می توانند به تخصصتان رای دهند و تخصصی که لایک بیشتری بگیرد در صدر قرار گرفته و به راحتی در دسترس کاربران دیگر قرار می گیرد.

از استراتژی های مفید مورد استفاده در لینکدین، امکان مشارکت کاربران در گروه های مرتبط با تخصص موردنظر است. درگیر کردن افراد در بحث از طریق پاسخ دادن به سوالات نیز می تواند باعث افزایش حضور و جذب مخاطبین به پروفایل و کسب و کار شما باشد.

چگونه یک صفحه شغلی خوب در سایت لینکدین بسازیم؟

– تیتر مناسب لینکدین Professional Headline Linkedin
این تیتر باید برجسته کننده تخصص شما باشد. همچنین به وظایف و مسولیت هایی که شما می توانید در گیر و دار شغل مورد درخواست خود به عهده داشته باشید، اشاره کند. پس تیتری را نام ببرید که بهترین عنوان شغلی را برای شما در ذهن کارفرما ایجاد کند.

برای رسیدن به مراتب بالا در سازمان، شما نیازمند تجربه، خلاقیت و انگیزه هستید. در سطح حرفه ای این سه مورد می‌تواند نقش خوبی در تیتر لینکدین شما بازی کند.

مثلا: اگر میخواهید بگویید: “رئیس کارگاه” بهتر است بگویید “مدیر سایت” و یا اگر میخواهید بگویید: “برقکار حرفه ای” بهتر است بگویید “تکنسین برق و تعمیرات الکترونیک” زیرا لغات تخصصی که درست انتخاب شده اند، عنوان حرفه ای شما را بهتر بیان می کنند.

توجه کنید که عنوان های شغلی در هر سازمانی متفاوت است، پس یک عنوان کلی برای توصیف شخصیت کاری شما بهتر است.

-عکس مناسب تمام رخ Put your best face forward Linkdin

صفحه شغلی شما در لینکدین باید دارای یک عکس مناسب باشد. عکس اولین بازخورد شما در نظر مخاطب و پرچم دار رزومه شما است. عکس شما باید مرتب و رسمی باشد یعنی همان چهره ای که شما برای مصاحبه دارید: کاملا رسمی همراه با یک لبخند.
عکس باید بدون نقص و با زمینه روشن (زمینه تیره با زمینه اصلی لینکدین همرنگ میشود و خوب جلوه نمی کند) باشد.
برای درج عکس حرفه ای، می توانید از خدمات یک عکاس استفاده کنید.

– فعالیت در لینکدین Activity in Linkedin

این قسمت از پروفایل شما بیانگر فعالیت های روزمره شما است. همیشه این قسمت را فعال و داینامیک نگه دارید. بهتر است هرچند وقت یکبار لینک هایی را به اشتراک بگذارید و یا پست های دوستانتان را لایک کنید(مانند دیگر شبکه های اجتماعی). برای شروع بهتر است که دوستان خود یا افراد حرفه ای در شغل خود را جستجو کنید و مطالب آنها را به اشتراک بگذارید و یا لایک کنید.

دقت کنید که پست هایی را به اشتراک بگذارید که مربوط به شغل شماست، لینکدین جایی نیست که شما علاقمندی هایتان را بیان کنید، بلکه بهتر است در زمینه شغل و حرفه تان به روز باشید.

-درباره خودتان را در لینکدین بنویسید اما شیرین و کوتاه!

صفحه شغلی شما در لینکدین باید اطلاعاتی از خود شما را در اختیار مخاطب قرار دهد .این قسمت بهترین محل برای بالا بردن توانایی های شما در ذهن دیگران است. تجربه های گذشته خود به صورت یک نامه بیوگرافی با لغات مناسب (انگلیسی) همراه با معنی خوب و مختصر بنویسید.
تخصص های خود را به صورتی بنویسید که در صورت جستجو توسط دیگران به راحتی شما انتخاب شوید. لغات مربوط به رشته خود را با دقت انتخاب کنید. مثلا لغات Project management و Risk management لغات کلی خوبی هستند ولی با انتخاب لغات دقیق تر و بهتر مانند measuring maturity و implementing change management initiatives. به کارفرمای خود بفهمانید که در سطح بالاتری از تخصص و تجربه هستید.

– در لینکدین از خود تعریف کنید و خاص باشید.

هدف شما در لینکدین باید این باشد که بهترین دستاوردها و شغل هایی که داشته اید را بیان کنید.
تجربه های شغلی گذشته و سمت خود و مدت زمان و محل سازمانی که در آن فعالیت داشتید را بنویسید. مهم نیست در چه فرمتی می نویسید؛ یا از فرمت پیش فرض لینکدین استفاده کنید یا خودتان بنویسید.
تمام فعالیت های گذشته خود را چه در استخدام بوده اید و چه برای خود کار کرده اید را با دقت بنویسید. جزئیات 5 تا 10 سال گذشته مهم است. روی مدارک و سمت ها و دستاوردهایتان تمرکز کنید.
دقت کنید که بهتر است تجربیات نامربوط به فعالیت اصلی خود را حذف کنید و روی شغل مورد نظر خود در آینده تمرکز کنید. شغل های مربوط به بازه های زمانی کم را حذف کنید مثلا کارآموزی یا کارموقت در یک شرکت .

– کارهای داوطلبانه را در لینکدین بیشتر نشان دهید.

کار داوطلبانه همیشه باعث تمایز است، حتی برای شما که به صورت حرفه ای و در سمتی بالا کار می کردید.
هیچ گاه لیست کارهای داوطلبانه را با کارهایی که از آن ها کسب درآمد کرده اید با هم ننویسید چون هدف مشترک ندارند و گیج کننده است. انجام دادن کارهای داوطلبانه با کسب درآمد فرق دارد ولی نوشتن این نوع کارهای داوطلبانه علاوه بر تجربه مفید، نشان دهنده نوع نگاه شما به جامعه و در جهت کمک به آن است؛ جامعه ای که پایه های اولیه آن براساس خیرخواهی و کمک باشد و نه براساس کسب درآمد فردی.

– به گروه ها و سازمان ها مهم در لینکدین کانکت شوید.

پیوستن به گروه ها، شرکت ها، دانشگاه ها و … مرتبط با دانش و تجربه شما نشان دهنده آگاهی عمیق شما از جامعه حرفه ای است که شما با آن در ارتباط هستید.

– با همه در لینکدین ارتباط باشید، اما فقط در زمینه کاری خود.

برای توسعه فعالیت ها و ارتباطات خود با کارفرماها حتما یک ارتباط آنلاین (سمت راست صفحه لینکدین شما) هدف دار را شروع کنید، ارتباطی آنلاین که باعث توسعه کار شما خواهد شد.
هنگامی که با کارفرمایی که نمی شناسید چت می کنید، کاملا حرفه ای صحبت کنید.

موارد بالا به صورت خلاصه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید رزومه خوبی در صفحه لینکدین خود داشته باشید و اگر بخواهید موفق به پیدا کردن کار شوید.

ارزیابی شرایط شما

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس کانادا اینجا کلیک کنید.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست