آزمون آنلاین آیلتس
مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری

سیاست های مهاجرتی کانادا پس از کرونا

پس از کرونا، مهاجران برای بهبود اقتصاد کانادا مهم هستند.

سیاست های مهاجرتی کانادا پس از کرونا چرا با وجود مشکلات اقتصادی جهان،  بعید است که برنامه های مهاجرتی کانادا تغییر کنند؟

همه می دانند بیماری کرونا تأثیر مخربی بر اقتصادهای جهان دارد و خواهد داشت. صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که اقتصاد جهانی در سال 2020 با انقباض 3 درصدی مواجه شود، که بدترین رکود اقتصادی پس از رکود بزرگ (سال 1929 تا 1939) است. چند روز قبل از اعلام محدودیت های سفر برای جلوگیری از گسترش کرونا ، کانادا اعلام کرد که از یک میلیون مهاجر بین سال های 2020-2022 با هدف رشد اقتصادی این کشور استقبال می کند.

سوال این است: آیا کانادا باید از مهاجران بیشتری استقبال کند؟

وضعیت کنونی ممکن است این سؤال را به وجود آورد که آیا کانادا باید به برنامه مهاجرتی خود ادامه دهد یا آن را عقب بیندازد. شکی نیست که پس از کرونا، کانادا باید در برنامه های مهاجرتی خود بازنگری کند. چرا که کاهش میزان مهاجرت به کانادا یک سیاست اقتصادی صحیح نخواهد بود. دلیل این امر این است که کانادا بیش از گذشته در تاریخ خود به مهاجران نیاز دارد تا رشد اقتصادی این کشور را ارتقا بخشند.

چرا کانادا به مهاجران احتیاج داشته و دارد؟

تمایل کانادا برای استقبال از بیش از 300،000 مهاجر در هر سال به منظور کاهش مشکلات جمعیتی این کشور است. کانادا یکی از پایین ترین نرخ تولد در جهان را دارد و یکی از پیرترین کشورهای جهان است. هرچه کانادایی های بیشتری بازنشسته شوند، از آنجایی که این کشور نیروی جوان کافی نیست، برای جایگزینی آنها در بازار کار تلاش می کند. اینجاست که گزینه مهاجرت استفاده می شود.

مهاجرت از دهه 1990 عامل اصلی رشد جمعیت کانادا بوده و تا اوایل دهه 2030 تنها عامل آن خواهد بود.

رشد جمعیت بسیار مهم است زیرا باعث افزایش نیروی کار می شود. امروزه مهاجرت افزایش نیروی کار کانادا را به خود اختصاص می دهد. این بدان معنی است که اگر کانادا پذیرش مهاجران را کاهش دهد، رشد اقتصادی خود را محدود کرده است.

نظر اقتصاددانان این است كه اقتصاد كانادا و جهان پس از کرونا باید هرچه سریعتر به روال عادی خود باز گردد. این بدان معناست که بیشتر کانادایی ها دوباره به سر کار خود باز می گردند و همچنین فرصت های شغلی بیشتری برای مهاجران فراهم می شود.

به یاد داشته باشید که کانادا حتی پس از بحران اقتصادی سال 2008 پذیرش بالای مهاجرت را حفظ کرد و مشاهده شد که تصمیم صحیحی برای اقتصاد بود.

در سال های آینده به طور واقع بینانه انتظار داریم کانادا، حتی بیشتر از دوران پیش از کرونا، دوباره با كمبود نیروی کار مواجه شود و زیرا 9 میلیون Baby Boomer كانادایی در دهه بعد به سن بازنشستگی می رسند.

اقتصاد کانادا روزهای سختی می گذراند اما مهاجرت نقش اساسی در حمایت از بهبود اقتصاد کانادا خواهد داشت زیرا مهاجران به پر کردن شغل های تازه ایجاد شده و همچنین از راه های دیگر به  اشتغال زایی کمک می کنند.

تحقیقات آماری در کانادا نشان می دهد که مهاجران تمایل بالایی به شروع کار دارند. ، سازمان آمار کانادا در یکی از مطالعات اخیر خود نشان داد که کارآفرینان مهاجر بین سالهای 2003 تا 2013، به اندازه 25 درصد مشاغل جدید در بخش خصوصی ایجاد کرده اند.

سیاست جذب دانشجویان بین المللی را در نظر بگیرید. طبق اعلام دولت کانادا، بیش از 600،000 دانشجو بین المللی در کانادا هر سال بیش از 22 میلیارد دلار به فعالیت اقتصادی کمک می کنند که حدودا از 200،000 شغل کانادایی حمایت می کند.

کانادا بالغ بر 8 میلیون مهاجر دارد که نسبت به دانشجویان بین المللی سهم بیشتری در رشد اقتصادی و اشتغال زایی دارند.

با تمامی این تفاسیر باید منتظر باشیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. البته منتظر بودن نه به معنای منفعل بودن. این روزها بهترین زمان برای بررسی برنامه های مهاجرتی، افزایش اطلاعات و بهبود رزومه و شرایط فردی است.

برای بررسی شرایط، فرم های ارزیابی موسسه حقوقی و بین المللی پارسا را تکمیل کنید و منتظر نتیجه بررسی آن توسط مشاوران مهاجرت موسسه حقوقی و بین المللی پارسا باشید.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست