رشته پزشکی در آلمان شش سال و سه ماه (تمام وقت) به طول می انجامد. برنامه تحصیلی در رشته پزشکی به مراحل خاص تقسیم شده است. توجه داشته باشید که هر مرحله به یک آزمون خاص منتهی می شود ، که امتیاز هر مرحله در پایان برای امتحان نهایی (Staatsexamen) شما محاسبه خواهد شد. این امتحان نهایی شرط اخذ مجوز فعالیت (Approbation) شما است.

مرحله پیش بالینی (با نام Vorklink نیز شناخته می شود). در طول دو سال اول تحصیلی خود در دانشگاه ، شما با مفاهیم اصلی و دروس اصلی در پزشکی آشنا خواهید شد. در پایان این مرحله ، پیشرفت تحصیلی شما با کمک یک آزمون خاص که به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود ، سنجیده می شود. این آزمون موضوعاتی مانند آناتومی ، بیوشیمی و فیزیولوژی را در بر می گیرد.

مرحله علوم بالینی در رشته پزشکی در آلمان

در سه سال بعدی تحصیل پزشکی در آلمان شما وارد مرحله علوم بالینی (Clinical Science Stage) میشوید به این معنی که شما علاوه بر دانش نظری ، مهارتهای عملی مهمی را نیز با شرکت در سخنرانی های گسترده ، جلسات آزمایشگاه ، سمینارها و کارآموزی کسب خواهید کرد. در پایان این مرحله ، شما امتحانی را انجام می دهید که معمولاً یک امتحان کتبی است.

سال پایانی در مرحله علوم بالینی در رشته پزشکی

رشته پزشکی در آلمان

در سال آخر مرحله علوم بالینی رشته پزشکی (Final Clinical Year) به عنوان دانشجوی پزشکی در آلمان ، شما امتحان نهایی دولتی (Staatsexamen) را انجام می دهید که دانش تحصیلی و حرفه ای شما در پزشکی را می سنجد. توجه داشته باشید که اگر در امتحان نهایی قبول نشوید ، نمی توانید مجوز پزشکی دریافت کنید. این امتحان نهایی ترکیبی از امتحان شفاهی و عملی است.

بورسیه و فاند در رشته پزشکی در آلمان

  • نه DAAD و نه هیچ سازمان آلمانی دیگری بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان خارجی، که در آلمان پزشکی می خوانند، فراهم نمی کنند.
  • برخی از دانشگاه ها تست های استعداد دیگری را نیز انجام می دهند. همچنین توصیه می شود که یک گواهی مبنی بر انجام سه ماه پرستاری عملی در زمان درخواست ارائه دهید.

علاوه بر دانشگاه های دولتی ، در حال حاضر پنج مؤسسه آموزش عالی خصوصی در آلمان رشته پزشکی را ارائه می دهند. ساختار برنامه های مطالعاتی پزشکی به طور یکنواخت در سراسر آلمان تنظیم می شود. همه آنها با امتحان نهایی دولتی (Staatsexamen) به پایان می رسند.

تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط متقاضی تحصیل در رشته پزشکی آلمان

  1.  دانش عالی از زبان آلمانی
  2. متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید بررسی کنند که مدرک آنها واجد شرایط ورود به دانشگاه هست یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، متقاضیان باید در یک Studienkolleg (یک دوره مقدماتی یک ساله) شرکت کنند و امتحان Feststellungsprüfungexam را انجام دهند.
  3.  دانش قوی از زبان انگلیسی ، به منظور درک کتب تخصصی. داشتن دانش لاتین نیز مفید است اما ضروری نیست.
  4.     برخی از دانشگاه ها همچنین ممکن است از متقاضیان خارج اتحادیه اروپا بخواهند که نتایج آزمون TestAS را ارائه دهند. در حالی که انجام آزمون مطالعات پزشکی (TMS: Test for Medical Studies) داوطلبانه است، اما انجام آن می تواند به شما برتری نسبت به سایر متقاضیان بدهد.
  5.         در رشته پزشکی در آلمان، تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت دانشگاه ها است، بنابراین روند پذیرش به شکل محدود و بسیار گزینشی که به اسم “Numerus Clausus (NC) معروف است انجام می شود.
  6.   اگر در آلمان در دانشگاه دولتی در هر ایالت به جز بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg) تحصیل می کنید ، به طور معمول هزینه تحصیل شما زیاد نخواهد بود. با این حال ، هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در ایالت بادن-وورتمبرگ وجود دارند و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در حال حاضر باید سالانه 3000 یورو در دانشگاه های دولتی این ایالت بپردازند. برای دانشگاه های خصوصی شما باید هزینه های خیلی بالاتری پرداخت کنید.
  7. کار به عنوان پزشک، بعد از تحصیل، در آلمان پس از گذراندن امتحان نهایی (Staatsexamen) ، به شما مجوز پزشکی داده می شود و شما می توانید به عنوان پزشک کار کنید. مجوز پزشکی دائمی و معتبر در هر نقطه در آلمان است. اگر اهل کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید ، می توانید برای جستجوی کار مرتبط با تحصیلات خود ، تقاضای تمدید اقامت تا 18 ماه کنید.

بهترین دانشگاه ها جهت ادامه تحصیل در رشته پزشکی

پزشکی در آلمان

Heidelberg University

Rwth Aachen University

Lübeck University

Magdeburg University

Münster University

Würzburg University

Tübingen University

Freiburg University

Leipzig University

شرایط پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

رشته: پزشکی

زبان تدریس: آلمانی

شرایط پذیرش:

انتخاب بین متقاضیان نیز بر اساس بررسی های عملکرد متقاضی به صورت مکتوب توسط امتحان TMS:Test for Medical Studies انجام می شود. این امتحان درک شما از مشکلات علمی و پزشکی را مورد بررسی قرار می دهد.

علاوه بر این ، TMS توانایی حافظه ، دقت ادراک بصری ، تخیل مکانی و توانایی تمرکز و کار با دقت را بررسی می کند. نتیجه ای که در این امتحان کسب می کنید در روند پذیرش شما در نظر گرفته می شود.

دانشجویان باید قبل از شروع به تحصیل ، یا در دوره های بدون سخنرانی ، آموزش های کمک های اولیه و همچنین یک دوره سه ماهه پرستاری را انجام دهند. توصیه می شود دانشجویان قبل از شروع به تحصیل، کل دوره پرستاری یا حداقل بخشی از سه ماه را انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه آخن آلمان

از سال 2003 ، این رویکرد نوآورانه در رشته پزشکی، پری کلینیک (Preclinic) و کلینیک را از همان ترم اول ترکیب می کند. علاوه بر این که دانشجویان در امتحانات نمرات بهتری کسب می کنند، یک اثر خوب دیگر نیز وجود دارد: این نوع کار سرگرم کننده تر است – نه تنها برای دانشجویان بلکه برای مدرسین!. این رشته به زبان آلمانی در این دانشگاه تدریس میشود.

محتویات رشته پزشکی در دانشگاه آخن

  1. علوم اعصاب بالینی
  2. پزشک ، بیمار ، جامعه
  3. پزشکی مراقبت تسکینی
  4. پزشکی ورزشی ، پزشکی هواپیمایی و مسافرتی
  5. پزشکی مولکولی
  6. مواد بیولوژیکی
  7. بیهوشی ، مراقبت های ویژه و پزشکی اورژانس
  8. پزشکی و فناوری
  9. رسانه های جدید ، ارتباطات و آموزش
تحصیل پزشکی در آلمان

Course of Study Layout

Medicine Staatsexamen, Model Course of Study

متقاضیان بین المللی متقاضیان کشورهایی که بخشی از اتحادیه اروپا یا EEA نیستند ، باید در صورت نداشتن مدرک دانشگاهی در آلمان، مستقیماً به دانشگاه RWTH آخن درخواست دهند. اینجا کلیک کنید.

متقاضیان برای درخواست خود باید یک TestAS معتبر ، یعنی Test für Ausländische Studierende ارائه دهند. لطفاً توجه داشته باشید که برای شرکت در TestAS به موقع باید ثبت نام کنید و TestAS را در درخواست پذیرش خود قرار دهید.

شما باید TestAS را به زبان آلمانی انجام دهید و علاوه بر آزمون اصلی ، باید ماژول “Mathematik، Informatik und Naturwissenschaften” را نیز انجام دهید. صفحه اصلی

دانشجویان باید مدرکی مبنی بر تکمیل 90 روز خدمات پرستاری را ارائه دهند. ترجیحا این باید قبل از شروع دوره تحصیلی انجام شود ، اما متقاضیان می توانند در طول دوره تحصیل نیز آن را انجام دهند.

شرایط پذیرش در دانشگاه مونستر آلمان

شروع دوره تحصیلی هم در ترم تابستان و هم در ترم زمستان امکان پذیر می باشد. این رشته در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس میشود.

محتویات رشته پزشکی در دانشگاه مونستر آلمان

  1. مبانی علمی پزشکی
  2. آناتومی
  3. فیزیولوژی
  4. بیوشیمی/ بیولوژی مولکولی
  5. روانشناسی پزشکی
  6. جامعه شناسی پزشکی

نکات مهم در رابطه با آموزش پزشکی در دانشگاه مونستر

  1. تحصیل در رشته پزشکی به مدت حداقل شش سال در دانشگاه زمان میبرد:
    بخش اول آموزش پزشکی (4 ترم)
    بخش دوم آموزش پزشکی (8 ترم) شامل دوره عملی
  2.  آموزش کمک های اولیه
  3. خدمات پرستاری به مدت سه ماهه
  4. کارآموزی چهار ماهه
  5.  آزمون پزشکی دوره عملی از نیمه دوم ماه های می و نوامبر آغاز می شود و به دوره های آموزشی 16 هفته تقسیم می شود:
  •  پزشکی داخلی
  • جراحی
  • پزشکی عمومی یا یک دوره انتخابی بالینی دیگر
  •  برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

-شرایط پذیرش:

متقاضیان باید در یک آزمون توانایی تحصیل دانشگاه مونستر (Münsteraner Studierfähigkeitstest) شرکت کنند.

این آزمون از سه مؤلفه زیر تشکیل شده است:

  • ارزیابی نامه درخواست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد اینجا کلیک کنید.
  • آزمون درک علمی
  •  متقاضیان باید در آزمون TMS نیز شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من دانشجو سال سوم پزشکی هستم، آیا امکانش هست که الان و قبل از تموم شدن درسم پذیرش بگیرم؟ واحد هایی که خوندم رو قبول میکنن؟

    پاسخ
    • درود بر شما جهت اقدام و هماهنگی های لازم در رابطه با این موضوع محبت کنید با رزرو وقت مشاوره از طریق سایت برای این امر اقدام کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست