رشته مهندسی کشاورزی در کانادا از قدیمی ترین علومی است که در دانشگاه های این کشور تدریس میشود. رشته مهندسی کشاورزی به مطالعه علوم در مباحث مرتبط با کشاورزی در راستای افزایش بهره برداری از محصولات کشاورزی و همچنین مدیریت منابع آبی میپردازد. این رشته در گرایش های مختلفی ارائه میشود.

گرایش های رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

  1. گرایش آب
  2. گرایش اقتصاد کشاورزی
  3. گرایش ماشین آلات کشاورزی
رشته کشاورزی در کانادا

گرایش آب در رشته کشاورزی

کسانی که در این گرایش در دانشگاه های کانادا تحصیل می‌کنند با ویژگی های مختلف و روش به دست آوردن آب و شیوه انتقال و مصرف و مدیریت منابع آبی آشنا میشوند. دانشجویان در این رشته با مباحثی همچون

  1. زمین شناسی
  2. خاک شناسی
  3. گیاه شناسی
  4. طراحی سیستم و ساخت تجهیزات مکانیزه آبیاری

آشنا میشوند. و میتوانند با به کارگیری این آموزه ها تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت منابع آبی هر منطقه از کانادا در رابطه با کشاورزی داشته باشند.

گرایش اقتصاد کشاورزی

هدف این گرایش تربیت افراد متخصص در زمینه مدیریت منابع مالی در رابطه با بحث کشاورزی است تا بتوانند با ارائه راهکار های موثر و سیاست های مدیریتی درست، هزینه های تولید محصولات کشاورزی در کانادا را بهینه کنند. این گرایش یکی از مهمترین و پرتقاضاترین گرایش ها جهت ادامه تحصیل در کاناداست. چرا که افراد فارغ التحصیل در این گرایش بیشتر در زمینه های مدیریتی (مدیریت پروژه های کشاورزی در کانادا) به کار گرفته میشوند. همچنین این افراد به واسطه جایگاهی که در شرکت های مرتبط با تولید و توزیع محصولات کشاورزی در کانادا پیدا میکنند، از حقوق و دستمزد های بالایی برخوردار خواهند شد.

گرایش ماشین آلات کشاورزی

با توجه به اینکه رشته کشاورزی به سرعت به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است لذا استفاده از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز امری جدایی ناپذیر در راستای تحقق این موضوع میباشد و فارغ التحصیلان در این گرایش در کانادا میتوانند با بهبود و یا اختراع ماشین آلات پیشرفته قدمی بزرگ در جهت هر چه بهتر شدن وضعیت کشاورزی در کانادا بردارند.

بازار کار رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

با توجه به گرمایش زمین در سال های اخیر و بحران آب ایجاد شده در جهان و یافتن راهکارهایی جهت جلوگیری از گرمتر شدن زمین تا سال 2040، رشته کشاورزی میتواند نقش بسزایی در مدیریت منابع آبی و تولید محصولات غذایی در جهان داشته باشد و از این رو فارغ التحصیلان موقعیت های بسیار خوب و مناسبی جهت اخذ موقعیت های شغلی در کانادا دارند.

بهترین دانشگاه ها جهت ادامه تحصیل در کانادا

متقاضیان ادامه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در کانادا باید نسبت به تهیه رزومه قوی و مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس و تافل اقدام کنند. برای پذیرش آسان تر در مقطع کارشناسی ارشد، رزومه شما باید علاوه بر نمره های مناسب در مقطع کارشناسی شامل تجربیات مختلف در علم کشاورزی هم باشد. اما بهترین دانشگاه جهت ادامه تحصیل در رشته کشاورزی در کانادا:

مهندسی کشاورزی در کانادا

University of British Columbia

University of Guelph

Laval University

McGill University

University of Alberta

University of Saskatchewan

University of Toronto

University of Quebec

University of Manitoba

Dalhousie University

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست