رشته محیط زیست در دانشگاه‌های آلمان

رشته محیط زیست در آلمان بسیار مورد توجه قرار میگیرد. اهمیت موضوع محیط زیست در کشور آلمان نه تنها در استفاده‌ی شهروندان این کشور از وسائل نقلیه عمومی بلکه در تعداد بالای رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌های آلمان در این زمینه نیز مشهود است که بیش از ۳۵۰ رشته‌ را شامل می‌شود.

موضوعات مرتبط با محیط زیست هر روز اهمیت بیشتری می‌یابند و نیاز به نیروهای متخصص در این زمینه‌ی پژوهشی بیش از گذشته احساس می‌شود. این نیاز را دانشگاه‌های آلمان نیز به درستی تشخیص داده‌اند. در حال حاضر بیش از ۳۵۰ رشته‌ی تحصیلی با موضوع‌های مربوط به

  • محیط زیست
  • تغییرات آب‌وهوایی
  • و انرژی‌های تجدیدپذیر

در دانشگاه‌های آلمان عرضه می‌شود.

رشته تغییر آب و هوا در آلمان

در همین زمینه می‌توان به رشته‌ی تغییرات آب و هوا در دانشگاه زودربورگ (Suderburg) اشاره کرد. بیش از دو سوم دانشجویان این رشته ‌را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. از دید این دانشجویان، دانشگاه‌های آلمان الگویی در عرصه رشته‌های مرتبط با محیط زیست هستند.

به گفته‌ برخی از دانشجویان خارجی، وجود رشته‌ تغییرات آب و هوا در این دانشگاه و استفاد‌ه‌ بسیاری از مردم آلمان از وسائل نقلیه عمومی به جای اتومبیل‌های شخصی نشان از اهمیت ویژه‌‌ای دارد که شهروندان آلمانی برای موضوع محیط زیست قائل‌اند.

رشته محیط زیست در آلمان

شرایط پذیرش رشته محیط زیست از دانشگاه های آلمان

رشته: تغییرات جوی

مقطع: کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل: 3 سال

شرایط پذیرش:

  • داشتن مدرک کارشناسی در یکی از گرایش‌های مرتبط با علوم محیط زیست ، رشته‌ مهندسی عمران ترجیحا با گرایش ‌آب، رشته جغرافیا یا در رشته‌ علوم کشاورزی
  • دانشگاه یاد شده تنها در ترم زمستانی که شروع آن اواسط ماه اکتبر (مهر ماه) است، دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان می‌توانند مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ ژوئیه (تیر ماه) هر سال برای دانشگاه ارسال کنند.

بهترین دانشگاه ها در آلمان جهت تحصیل در محیط زیست

محیط زیست آلمان

Universität Göttingen

Technische Universität München

Universität Freiburg

Hochschule Karlsruhe

آینده شغلی رشته محیط زیست

بسیاری از دانشجویان خارجی که به ویژه در رشته‌های مرتبط با محیط زیست در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کرده‌اند، پس از پایان دوران تحصیل‌شان به کشور خود بازمی‌گردند تا آموخته‌های‌شان را در آنجا به کار گیرند.

به گفته‌ مسئولان آموزشی دانشگاه زودربورگ، فارغ‌التحصیلان این رشته پس از اتمام دوران تحصیل خود در آلمان، بازگشت به کشورشان را به ماندن در آلمان ترجیح می‌دهند. این در حالی است که بازار کار در زمینه‌‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان نیز همانند بسیاری از کشورهای اروپایی پر رونق است.

اکثر دانشجویان خارجی اما بازگشت به کشورشان و کمک به بهبود زیرساخت‌های انرژی را ترجیح می‌دهند..

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علی نوری
    1401/09/10 7:37 ق.ظ

    سلام وقت بخیر بنده دارای مدرک برنامه ریزی محیط زیست از دانشگاه تهران هستم و قصد مهاجرت به آلمان را دارم اما نگران آینده شغلی در آلمان هستم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • درود بر شما. حتما رشته محیط زیست در آلمان را در سایت ما بخوانید. در رابطه با سوال شما در آن مطلب پاسخ داده شده است. چنانچه قصد مهاجرت از طریق تحصیل و یا کار را به آلمان داشته باشید میتوانید در این خصوص از طریق سایت جهت ارتباط با کارشناس اقدام کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست