دانشگاه کارلتون کانادا و شرایط پذیرش
قرارداد کاری در آلمان و نکات مربوط به آن

رشته علوم کامپیوتر در کانادا و راهکارهای موفقیت در آن

چه قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس رشته ی علوم کامپیوتر و چه در مقطع ارشد آن را در کانادا داشته باشید، مطمئنا می خواهید دانشجوی ممتازی باشید و ثابت کنید که پیوسته در حال ارتقای مهارت های محاسباتی خود هستید.

صرف نظر از تخصص شما حتی اگر از هواداران و مشتاقان اصلی فناوری باشید، مدارک علوم کامپیوتر بسیار چالش برانگیز می باشند. بنابراین چگونه می توانید از حجم عظیمی از اطلاعات جدیدی که هر روزه یاد می گیرید، استفاده کنید؟

در این مطلب 5 ترفند اولیه برای افرادی که می خواهند دانشجوی موفقی در علوم کامپیوتر و یا بهترین های کلاس خود باشند، ذکر می نماییم.

کلاس های علوم کامپیوتر بیشتر روی مهارت های عملی تمرکز دارند.
دوره های آی تی در مقایسه با سایر رشته ها همانند جامعه شناسی یا اقتصاد، اکثر تئوری نیستند. حتی اگر رشته های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات شامل کلاس های تئوری باشند، رویکردشان بیشتر عملی است.

برای مثال، درست بعد از یک کلاس تئوری، باید از طریق تمرین های عملی در آزمایشگاه های کامپیوتری دانشی که در کلاس های تئوری یاد گرفته اید را به کار گیرید.

مطمئنا ممکن است لازم شود شما نیز روی مقاله ای کار کنید، اما این مقالات همیشه باید شامل کار یا پروژه های عملی باشند- یعنی بخش های تئوری و عملی همراه با هم ترکیب شوند و هر مرحله و فصل از مقاله ی شما به صورت منطقی توضیح داده شود.

مطالعه یک شب قبل از ددلاین انجام تکالیف، اثربخش نخواهد بود.
سعی کنید تکالیف خود را قبل از مهلت پایان انجام دهید. به طور ایده آل بهتر است آنها را از یک هفته قبل آماده کنید. در غیر این صورت فقط خسته می شود و کدهای شما کار نمی کنند و در نهایت در انجام تکالیفتان موفق نخواهید بود.

علوم کامپیوتر و آی تی یکی از حوزه هایی است که مطلقا نیازمند تمرین در طول ترم است زیرا برخی اوقات برای کشف اینکه چرا یک چیز درست کار نمی کند، مجبور به استراحت خواهید شد. بنابراین سعی کنید در کل طول سال در حال یادگیری باشید و هر دقیقه ی خود را صرف تحصیل کنید. با این روش عملکرد بسیار بهتری خواهید داشت.

تنها با حضور در کلاس همه چیز را فرا نخواهید گرفت.
همه ی دوره های علوم کامپیوتر و آی تی پویا هستند. اما آنها همه ی مهارت های مورد نیاز یک شغل را پوشش نمی دهند. برای مثال، اگر قصد توسعه ی نرم افزاری را دارید، باید یاد بگیرید که اطلاعاتی در مورد چند نرم افزار دیگر فرا گیرد اما ممکن است به بیش از آن نیز نیاز پیدا کنید. به عنوان مثال ممکن است لازم شود اطلاعات بیشتری در مورد یک زبان زبان برنامه نویسی داشته باشید یا از ابتدا یک زبان جدید را یاد بگیرید.

بنابراین زمان خود را به درستی مدیریت کنید و بعد از اتمام تکالیف اصلی خود، در گوگل سرچ کنید و ببینید که شرکت های فناوری بیشتر به دنبال چه مهارت های محاسباتی هستند. به ویژه به دنبال جزئیات شرایط دقیق استخدام در شرکتی باشید، که آرزوی کار در آن را در سر دارید. همچنین می توانید وب سایت ها یا برنامه های کوچکی برای خودتان ایجاد نمایید تا توانایی های خود را مورد آزمایش قرار داده و آنها را ارتقا بخشید.

صرفا به صورت انفرادی کار نکنید.
توانایی کار کردن به تنهایی و خودانگیزشی به صورت مستقل، عالی است و شما باید این توانایی را داشته باشید. اما فراموش نکنید که شما تنها نیستید و ممکن نیست نتوانید در محل کار خود نیز تنها باشید. شما احتمالا در قالب یک گروه فعالیت خواهید کرد. و کارهای تیمی نیازمند مهارت هایی است که باید به طور پیوسته روی آنها تمرین و کار کنید. هنگامی که یک گروه مطالعاتی خوب یافتید، مطمئنا از ملاقات با همسالان خود، اشتراک ایده ها و کار روی پروژه های جالب، لذت خواهید برد. به علاوه، این فقط روش کلاسیک شروع نوآوری هاست. تا زمان رسیدن به نتیجه، با چند ذهن خلاق همراه شوید و روی یک اختراع جدید کار کنید.

در حین تحصیل از زندگی خود غافل نشوید.
تحصیل در رشته ی علوم کامپیوتر ممکن است بسیار دلهره آور به نظر برسد و نیازمند یادگیری، مطالعه و کارهای بیشتری باشد. اما زندگی کردن را فراموش نکنید. خوش بگذارنید، دوستانتان را ملاقات کنید، به باشگاه بروید، سفر کنید و در فعالیت های دانشجویی مشارکت کنید. تحصیل شما بسیار مهم است، اما این موضوع نباید به تنها دغدغه ی زندگی شما تبدیل شود. بیرون رفتن و خوش گذراندن باعث آزاد شدن ذهن و بهتر شدن نمرات شما می شوند. آرام باشید، خوش بگذرانید و موفق باشید.

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس کانادا اینجا کلیک کنید.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست