در اکثر دانشگاه ها در شهرهای مختلف آلمان رشته روانشناسی وجود دارد. جالب است بدانید آلمان مهد علم جامعه شناسی هم میباشد و ادامه تحصیل در رشته های روانشناسی و جامعه شناسی در این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است. رشته روانشناسی در بین مردم آلمان جایگاه ویژه ای دارد. این مساله را میتوان حتی از برنامه های تلویزیونی این کشور به خوبی متوجه شد. به عنوان مثال برنامه بیگ برودر که از آر تی ال پخش میشود، برنامه ای است که در رابطه با مسائل روانشناسی است و در میان مردم این کشور طرفداران زیادی دارد.

رشته روانشناسی در آلمان

از نکات مهم دیگر درباره ادامه تحصیل رشته روانشناسی در کشور آلمان این است که بلافاصله و پس از پایان دوره تحصیل نمیتوانید سریعا وارد بازار کار شوید. شما باید بتوانید دوره های مناسب آموزشی و عملی مربوط به این رشته را در فضای قابل قبول گذرانده یا از تجربه کاری مناسب و قابل قبول برای دولت آلمان برخوردار شوید تا بتوانید در ادامه به عنوان یک روانشناس مشغول به کار شوید.

رشته روانشناسی آلمان

دوره های آموزشی و عملی رشته روانشناسی در آلمان

به طور معمول شما به ‌عنوان یک دانشجو باید دوره‌ی تئوری به مدت ۶۰۰ ساعت را سپری کرده و ۱۸۰۰ ساعت تمرین عملی داشته باشید. از طرفی ۱۲۰ ساعت برای رشد شخصیت خود و ۶۰۰ ساعت کار با بیمار سرپایی و ۱۵۰ ساعت سوپرویژن را باید سپری کنید.

اگر می‌خواهید بعد از اتمام تحصیل روانشناسی در کشور آلمان، ساکن این کشور شده و به‌ کار و فعالیت بپردازید، باید بدانید که شما ملزم هستید هزینه‌هایی را برای کسب پروانه‌ دفتر شخصی بپردازید.

شاید در ابتدای امر شما مجبور به ‌پرداخت هزینه و سپری کردن ساعت‌های زیاد و دوران سختی باشید و حتی در طول دوره روان درمانگری و دوره‌های آموزشی و تمرینی خود از دریافت حقوق محروم باشید، اما بعد از اتمام موفقیت آمیز این دوره‌ها شما می‌توانید با درآمد قابل قبولی به ‌ارائه‌ خدمات روانشناسی به ‌بیماران و مراجعه کننده‌گان خود بپردازید. یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای ادامه تحصیل در رشته‌روانشناسی ، دانشگاه لایپزیک است.

شرایط پذیرش دانشگاه لایپزیگ آلمان

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست