اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کانادا را دارید حتما می‌دانید که باید سوابق تحصیلی یا کاری خود را در قالب یک رزومه تخصصی ارائه دهید.

نحوه نوشتار و سبک رزومه انگلیسی با رزومه فارسی متفاوت است ولی از چند قانون کلی پیروی میکند. اگر میخواهید در این رابطه بدانید با این مطلب همراه باشید.

رزومه باید کوتاه باشد، حدود 2 صفحه مناسب است.

اگر سابقه کاری زیادی ندارید می‌توانید یک رزومه 1 صفحه ای داشته باشید. اگر برای چند شغل اپلای می کنید، برای هر شغل یک رزومه تخصصی داشته باشید و سوابق کاری مرتبط با آن را در رزومه خود بنویسید.

رزومه ای که شامل چند تخصص باشد شانس شما را برای گرفتن موقعیت شغلی موردنظر کم می کند. بهتر است چند جمله تخصصی اول رزومه را باتوجه به نیازمندی های هر شغل بنویسید.

کارهای داوطلبانه و اجتماعی خود را بیان کنید، مهم نیست در قبال آن کار پول دریافت کرده اید یا نه. ذکر کارهایی که جنبه داوطلبانه دارند در رزومه یک امتیاز مثبت است.

در سایت Linkedin عضو شوید و در رزومه به اکانت خود رفرنس دهید. همچنین رزومه خود را در لینکدین قرار دهید.

معمولا اکانت های فیسبوک و توئیتر هم توسط کارفرماها چک می‌شوند. توجه کنید فرمت کلی رزومه منظم و استاندارد باشد. مثلا تیترها باید Bold نوشته شود.

در نوشتن رزومه به جزییات توجه کنید. از لغات کلیدی در رزومه خود استفاده کنید.

ممکن است کارفرما زمان مطلوبی را برای خواندن رزومه شما اختصاص ندهد، استفاده از لغات تخصصی در رابطه با تخصص هایی که در آگهی شغلی به آنها اشاره شده، رزومه شما را در در یاد نگه میدارد.

حتما قبل از ارسال، رزومه خود را دوباره بازبینی کنید و مطمئن شوید که نام سازمان هایی که با آنها همکاری کرده اید، عناوین شغلی و تاریخ ها صحیح باشند.

بهتر است رزومه را در فرمت Pdf ذخیره کرده و برای کارفرما ارسال کنید تا نمایش آن در کامپیوتر های دیگر دچار مشکل نشود.

-ارزیابی شرایط شما

برای ارزیابی شرایطتان جهت مهاجرت به کانادا اینجا را کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس به کانادا اینجا را کلیک کنید.

, , , ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست