درخواست ثبت اختراع در آلمان در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری (DPMA) در مونیخ انجام می‌گیرد. می‌توانید حق ثبت اختراع خود را شخصاً در دفاتر مونیخ، برلین یا ینا ثبت کنید. DPMA مرکزی تخصصی‌ در زمینه حفاظت از مالکیت صنعتی در آلمان است که حمایت از مالکیت معنوی اثر را وظیفه قانونی خود میداند.

این اداره در سال 1877 میلادی در برلین تاسیس شد و اکنون پس از گذشت بیش 140 سال حدود 2800 کارمند در دفاتر مختلف برلین دارد.

هزینه درخواست ثبت اختراع در آلمان

هزینه‌ درخواست حق ثبت اختراع ۳۵۰ یورو است که شامل هزینه مشاوره حقوقی نیست. پس از ثبت اختراع، هزینه‌های سالانه حق ثبت اختراع باید حداکثر تا ۲۰ سال پرداخت شوند که در سال های پس از ثبت، افزایش می‌یابد.

شرایط ثبت اختراع

ثبت اختراع به صورت آنلاین

اگر در آلمان حضور ندارید می‌توانید به صورت آنلاین درخواست ثبت اختراع خود را ارائه دهید. برای ایجاد اسناد درخواست ثبت اختراع، به نرم افزار DPMAdirekt نیاز است. می‌توانید آن را به صورت رایگان از وب سایت Patent Office دانلود کرده و به کمک آن درخواست خود را ثبت کنید.

دانلود نرم افزار DPMAdirekt

پیمان همکاری ثبت اختراع

پیمان همکاری ثبت اختراع، امکان دستیابی به یک توافق را در کشورهای طرف قرارداد PCT ایجاد کرده است. درخواست‌های ثبت اختراع بین المللی می‌تواند از طریق DPMA ارسال شوند. این فرصت توسط BMWi به شرکت‌ها داده شده تا برای ثبت اختراعات، درخواست تأمین مالی داده و در صورت موافقت، %50 تخفیف بگیرند.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست