تحصیل در مدارس کانادا
پیدا کردن کار در کانادا

اخذ تابعیت از طریق تولد و اصل خاک

یکی از روش‌های دریافت تابعیت برای افراد، اصل خاک است. برای این منظور فرد باید در قلمرو و یا سرزمین یک کشور متولد شود و در اینصورت تابعیت آن کشور را دریافت می‌نماید.

چنانچه فردی در هواپیما، کشتی و یا در مرزهای هوایی و زمینی کشوری به دنیا بیاید، از طریق متولد شدن در فردهای آن کشور حق شهروندی و تابعیت آن کشور را بدست می‌آورد، که البته نوع اقامت و شهروندی والدین فرزند در این حقوق دخیل  نیست.

اصل خون

نقطه مقابل اصل خاک، اصل خون است، به این ترتیب که فرزند تازه متولد شده تابعیت و یا تابعیت‌هایی که پدر و مادر را دارا هستند را می‌گیرد. این نکته نیز حائز اهمیت است که بسیاری از کشورها این دو قانون(اصل خون و خاک) را توأمان اجرا می‌کنند.

بررسی اصل خاک و کشورهای پیرو این قانون

یکی از کلیدی‌ترین نکات در این زمینه(اصل خاک)، فراگیر نبودن آن  است، در صورتی که طبق گزارش اوت ۲۰۱۰ تنها 30 کشور از 194 کشور از این قانون پیروی می‌کنند، که کشورهای اروپایی در بین آن‌ها نیست. از سوی دیگر، این قانون را بیشتر، کشورهای حاضر در قاره‌ی آمریکای جنوبی و شمالی در برمی‌گیرند. آمریکا و کانادا نیز به عنوان تنها کشورهای توسعه یافته که از قانون اصل خاک حمایت می‌کنند، نام برده می‌شود.

آرژانتین، آنتیگوآرباربودا، اروگوئه، باربادوس، جامائیکا، کامبوج، کلمبیا، پاراگوئه، سنت ونیست و گرنادین ها، نیجی، بلیز، ایالت متحده آمریکا، بولیوی، کانادا، لسوتو، برزیل، ونزوئلا، شیلی، اکوادور، هندوراس، پاکستان، پرو، کاستاریکا، مکزیک، یاناما، سنت کیت ونوس، دومینیکا، نیکاراگوئه، السانوادور، سنت لوسیا، ترینیدا و توباگو، گویان، نیجی، گرنادا، گوآتمالا.

اخذ تابعیت در کانادا

اخذ تابعیت کانادا و بهره‌مندی از تمام مزایای شهروندی کانادا(حتی اگر در کانادا زندگی نکنند) برای کودکی که در خاک کانادا به دنیا آمده است(به علت حضور والدین در کانادا به هر دلیلی) بلامانع می‌باشد، حتی زمانی که والدین اقامت دائم و یا شهروندی کانادا را نداشته باشند.

نکته قابل تأمل این است که والدین قادر به گرفتن تابعیت به دلیل تولد فرزند نخواهند بود و همچنین هزینه‌های تمام شده برای تولد فرزند در کشور کانادا بسیار بالاست.

موسسه حقوقی و بین المللی پارسا، با مشاوره‌های تخصصی، بهترین گزینه برای دستیابی به مناسب‌ترین راه برای تولد فرزندانتان در کشور کانادا می‌باشد.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست