آوسبیلدونگ و تمکن مالی لازم برای آن موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

در رابطه با پذیرش دوره های آوسبیلدونگ جالب است بدانید که همه دیپلم های دبیرستان و هنرستان ایران مورد قبول هستند و برای رشته ای که انتخاب میکنید اهمیتی ندارند.

البته اگر مدرک دیپلم شما با رشته آوسبیلدونگی که قصد پذیرش در آن را دارید، مرتبط نباشد، حتما نیاز به انگیزه نامه قوی برای اخذ دوره آوسبیلدونگ خواهید داشت.

به فرض اگر دیپلم ریاضی دارید و میخواهید برای آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان اقدام کنید باید با دلایل منطقی و قانع کننده، این مطلب را در انگیزه نامه خود شرح دهید.

آوسبیلدونگ و تمکن مالی

یکی دیگر از بحث هایی که در اربطه با پذیرش دوره های آوسبیبلدونگ در آلمان مطرح است، بحث تمکن مالی است.

اینکه در رابطه با پذیرش این دوره ها نیاز به ارائه تمکن مالی دارید یا خیر، کاملا وابسته به دوره آوسبیلدونگی است که قصد پذیرش در آن را دارید.

چنانچه دوره آوسبیلدونگ، قراردادی با حقوق باشد، نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید و در غیر این صورت باید ماهیانه 750 یورو تمکن مالی ارائه دهید.

در رابطه با بحث اسکان هم این نکته را مد نظر داشته باشید که اجاره محل اسکان به عهده خودتان است.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که با توجه به اینکه هزینه های اسکان هم به عهده خودتان است آیا حقوق 900 تا 1100 یورویی دوره آوسبیلدونگ برای  تامین هزینه های زندگی در آلمان کفایت میکند؟

بله شما میتوانید برای اسکان از خوابگاه یا  اجاره خانه هایی که به اصطلاح  WG نامیده میشوند استفاده کنید.

در این خانه ها، فرد خانه خودش را با یک یا چند نفر شریک میشود به این صورت که هر کس اتاق خودش را دارد ولی قسمت هایی مثل آشپزخانه، حمام و دستشویی یا اتاق نشیمن مورد استفاده همه قرار میگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره منزل به سایت ما مراجعه کنید.

مطلبی دیگری که در رابطه با پذیرش دوره های آوسبیلدونگ باید مد نظر قرار دهید این است که امکان پیوست خانواده از ابتدا به صورت همزمان وجود ندارد.

این تنها راه برای پیوست خانواده شماست چرا که حقوق آوسبیلدونگ به تنهایی برای این کار کافی نیست.

شما پس از مهاجرت به آلمان و شروع دوره آوسبیلدونگ میتوانید با ارائه مدارکی که بیانگر توانایی مالی و استطاعت شما در تامین هزینه های زندگی است، درخواست پیوست خانواده خویش را به آلمان داشته باشید و  با  ارائه  تعهد نامه (verpflichtungserklärung) هزینه های زندگی خانواده خود را در آلمان تقبل کنید.

همان طور که میدانید یکی از خدمات ما مشاوره در خصوص اخذ پذیرش دوره های آوسبیلدونگ است.

چنانچه قصد مهاجرت به آلمان از طریق پذیرش دوره های آوسبیلدونگ را دارید، پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی حتما شرتیط خود را برای این امر ارزیابی کنید و با کارشناسان موسسه ما در آلمان مشاوره داشته باشید.

-ارزیابی شرایط شما

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به آلمان اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس آلمان اینجا کلیک کنید.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • داریوش رسولی
    1401/08/23 0:31 ق.ظ

    سلام.من 22 سالمه کاردانی برق دارم شاغل در سیم پیچی و فست فودی و نانوایی با سابقه کاری بالای دو سال هستم و تسلط کامل روی این کار ها دارم و در حال یادگیری زبان آلمانی نیز هستم.تنها مشکل من تمکن مالی هست که هنوز برام مبهمه.
    چقدر پول نیازه؟ ممکنه که رشته ای برای آسبیلدونگ انتخاب کنم که تمکن مالی نخواد یا خیلی کم بخواد و یا اینکه رشته ای که خودشون حقوق بدن و تمکن مالی رو به حداکثر پوشش بده؟در کل چه روشی که تمکن مالی رو تا حد ممکن کم کنه؟ممنون

    پاسخ
    • درود بر شما. بله در رابطه با بحث تمکن مالی در مطلب آوسبیلدونگ آلمان به طور کامل توضیح داده شده است. در قسمت سوالات متداول در مطلب آوسبیلدونگ آلمان که در نوار منو و همچنین در صفحه اول سایت نیز قرار داده شده میتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید.

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید
        من درمورد تمکن مالی کامل سردرگم شدم گروه مهاجرتی پارسی کانادا میگن که هیچ ربطی نداره چه دوره ای برای اوسبیلدونگ انتخاب میکنین در هر شرایطی تمکن مالی میخواد شما هم میگید که بستگی به دوره داره من از نفری که با دوره با حقوق اوسبیلدونگ هم به آلمان مهاجرت کرده پرسیدم گفت که تمکن مالی میخواد حتی برای دوره با حقوق ولی من هنوز سردرگمم میشه با دلیل و شواهد بهتر توضیح بدید و اینکه برای تمکن مالی چه مقدار پول لازم هستش و اگه از ایران کارفرما بگیریم به صورت مستقیم با اسکایپ باز هم تمکن میخواد جستجو کردم هیچ سایتی به واضح توضیح نداده شما میتونید اولین شایت در این حوضه باشید
        باتشکر

        پاسخ
        • درود بر شما دوره های آوسبیلدوتگی که نزدیک به 1000 یورو پرداخت ماهیانه دارند، تمکن مالی نمیخواهد.

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست