تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید آلمان
کار دانشجویی در کانادا

جایگاه برجسته آلمان در مدیریت بحران کرونا

جایگاه برجسته آلمان در مدیریت بحران کرونا در اروپا و جهان

موسسه “Deep Knowledge Group” که در لندن مستقر است، فهرستی منتشر کرده که در آن کشورهای جهان از نظر عملکرد در مدیریت بحران کرونا با یکدیگر مقایسه شده است. در این فهرست که در سایت “اشپیگل” قرار گرفته، آلمان ” باثبات‌ترین و امن‌ترین ” کشور اروپایی در دوران شیوع کرونا ارزیابی شده است.

بر اساس این فهرست، اسرائیل بهترین مدیریت بحران کرونا در سطح جهانی را داشته و آلمان نیز در جایگاه دوم قرار دارد.

کره جنوبی، استرالیا و چین نیز به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم فهرست قرار گرفته اند.

در گزارش سایت اشپیگل آمده سوئیس و اتریش پس از آلمان، در جایگاه دوم و سوم بهترین عملکرد مدیریتی بحران کرونا در سطح اروپا قرار دارند. آخرین جایگاه‌ها به ایتالیا و اسپانیا اختصاص یافته است.

برای تهیه این فهرست موارد زیر در نظر گرفته شده اند:

  • زمان آغاز محدودیت‌های تردد
  • میزان تخلفات مبتنی بر نقض قرنطینه و قوانین تردد
  • گستره محدودیت یا ممنوعیت سفر
  • میزان تست‌های انجام شده برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا
  • تجهیزات بیمارستانی
  • عملکرد تیم‌های بحران
  • بسیج سریع‌ کمک‌های دولتی

مجموعا ۴۰ کشور صنعتی و در حال توسعه با یکدیگر سنجیده‌ شده اند.

به نوشته اشپیگل کشورهای شرقی و جنوب شرقی اروپا نظیر اسلواکی، لتونی‌ و اسلونی از نظر جهانی در پایین‌ترین رده‌های فهرست یعنی جایگاه‌های ۳۸ تا ۴۰ قرار دارند.

آمریکا در جایگاه هفتادم!

این اندیشکده در یک بررسی دیگر که در حال انجام است، ایالات متحده آمریکا در جایگاه هفتادم از نظر عملکرد مدیریتی در بحران کرونا قرار گرفته است. در این بررسی بیش از صد کشور جهان مورد بررسی قرار می گیرند.

دیمیتری کامینسکی، کارشناس تحلیل داد‌ه ها و مؤسس اندیشکده Deep Knowledge Group گفته: «آلمان با توجه به تعداد بالای مبتلایان در ابتدای بحران، بسیار کارآمد بوده و با موفقیت از گسترش بیماری جلوگیری کرد، بدون آنکه به نرخ ابتلای دیگر کشورها برسد. به این ترتیب آلمان پس از پایان همه‌گیری از مزایای اقتصادی قابل توجهی بهره خواهد برد.

یکی دیگر از کارشناسان این اندیشکده نیز با ستایش از عملکرد آلمان در مدیریت بحران همه‌گیری کرونا به اشپیگل گفته: این کشور به عنوان یک کشور پرجمعیت از وضعیت خوبی برخوردار است. آناستازیا لاوترباخ اضافه کرده، قرار گرفتن اسرائیل در جایگاه نخست فهرست تعجب‌آور نیست زیرا “این کشور در یک شرایط بحرانی دائمی قرار دارد و در زمینه بستن مرزها و برقراری وضعیت اضطراری صاحب تجربه است.”

اندیشکده Deep Knowledge Group برای تنظیم فهرست خود از داده‌های رسمی سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز نیز بهره گرفته است.

لاوترباخ با اشاره به تراکم بالای داده‌های جمع‌آوری شده، این رده‌بندی را معنی‌دار دانسته است. او با این حال در گفت‌وگوی خود با اشپیگل به این نکته اشاره کرده که این رده‌بندی تنها “ثبت لحظه‌ای بوده، زیرا داده‌ها دائما به روز می‌شوند.” این گفته بدین معناست که اگر آلمان برای نمونه در ادامه کار دست به اتخاذ تصمیم های نادرست بزند، احتمال آن وجود دارد که جایگاه این کشور در رده‌بندی یاد شده نزول کند.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست