آزمون سنجش دانش در آلمان برای متقاضیانی است که قصد دارند در زمینه پزشکی مشغول به فعالیت گردند. آنچه در این مطلب در رابطه با این آزمون به آن پرداخته میشود مستقیم از کتب قانونی برگرفته شده و پس از بررسی و تحلیل حقوقی، در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

آزمون سنجش دانش ( Kenntnisprüfung )

آزمونی است که معمولا اغلب پزشکان خارجی جهت اخذ پروانه طبابت، باید در آن شرکت کنند.

نکته: طبق پاراگراف 37، ماده 7، بند 3 قوانین آزمون پزشکی، هر کس حداکثر 3 بار مجاز است در این امتحان شرکت نماید و در صورتی که پس از بار سوم نیز در آزمون قبول نشود، هیچ وقت اجازه طبابت در آلمان را حتی اگر مجدد در رشته پزشکی تحصیل کند، نخواهد داشت. این آزمون میبایست حداقل دو بار در سال ارائه گردد.

اجازه فعالیت موقت ( Berufserlaubnis )

تا زمانی که پزشکان خارجی در آزمون سنجش دانش شرکت نکرده و پروانه طبابت خود را در آلمان اخذ نکرده باشند، این امکان وجود دارد که اجازه فعالیت موقت (Berufserlaubnis) را دریافت کنند.

طبق این مجوز، امکان طبابت همراه با برخی محدودیت ها وجود دارد. به جز در برخی از ایالت ها، این مدت جز دوره تخصص شما نیز به شمار میرود.

مدت زمان اعتبار مجوز موقت

معمولا این مجوز برای حداکثر دو سال صادر میگردد. اما نکته مهم حقوقی این است که قانون، حد مطلق برای این مدت تعیین نکرده است و تحت شرایط خاص میتوان مدت زمان مجوز موقت را تا بیش از دو سال نیز تمدید کرد.

نکته: شرایط خاص را میبایست با ذکر دلایل منطقی در درخواست خود درج کنید. یکی از شروط، نیاز مبرم به پزشک می باشد.

تنظیم اعتراض و شکایت در صورت عدم قبولی در آزمون سنجش دانش

این موضوع در ایالت های مختلف متفاوت است. گاهی میتوان به سازمان نظام پزشکی مستقیم درخواست تجدید نظر داد و گاهی باید مستقیم به دادگاه شکایت کرد.

طبق قانون، برگزارکننده این آزمون، یا همان سازمان نظام پزشکی، میبایست موارد بسیاری را قبل و در حین آزمون کاملا رعایت کند که از جمله این موارد عبارتند از:

  1. تاریخ اعلام آزمون
  2. موضوعات مجاز در آزمون
  3. نحوه برگزاری
  4. مدت زمان آزمون
  5. گزارش کامل از آزمون
  6. دلایل مردودی شما

این گزارش باید به امضای تمامی اعضای تیم برگزارکننده برسد و ذخیره میگردد.

در صورت اعتراض و یا شکایت، از نظر قانونی این امکان موجود است که پرونده آزمون را بررسی کنید و در صورت کشف تخلفات از سوی نظام پزشکی، مسیر جهت ابطال آزمون بسیار هموار میگردد.

ارزیابی شرایط شما

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور را دارید میتوانید با رزرو وقت مشاوره برای این امر اقدام کنید.

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به آلمان اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس آلمان اینجا کلیک کنید.

,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست