• اطلاعات عمومی در مورد کشور قبرس

جمهوری قبرس کشوری است واقع در سمت شرق دریای مدیترانه که پرجمعیت ترین جزیره این دریا به شمار می رود. از لحاظ بزرگی و وسعت، قبرس سومین جزیره در بین جزیره های دریای مدیترانه است و به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است.

جمعیت قبرس یک میلیون و صد و پنجاه هزار نفر است و زبان رسمی این کشور یونانی و ترکی استانبولی می باشد. یونانی هایی که در جزیره قبرس زندگی می کنند دین مسیحی دارند اما دین ترک های قبرس اسلام است. واحد پول رسمی کشور قبرس یورو است و حکومت آن به شکل جمهوری اداره می گردد.

آب و هوای کشور قبرس در تابستان بسیار خشک و گرم است اما در زمستان آب و هوای این کشور معتدل و اصطلاحا مدیترانه ای است.

کشور قبرس شامل 6 استان می باشد که از مهم ترین استان های آن می توان به فاماگوستا، لارناکا و نیکوزیا که پایتخت این کشور نیز می باشد اشاره کرد.

نقشه قبرس

  • مهاجرت به قبرس از طریق کار

در حال حاضر امکان مهاجرت به قبرس از طریق کار وجود دارد. افرادی که از یک کارفرما پیشنهاد کاری دارند می توانند با اخذ ویزای کار به قبرس مهاجرت کنند. برای دریافت ویزای کار قبرس افراد باید نامه پیشنهاد کار را که وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قبرس تایید و مهر کرده است به همراه سایر مدارک خود به سفارت قبرس ارائه نمایند. پیشنهاد کاری باید توسط وزارتخانه امور مهاجران بررسی شود و دلیل این امر آن است که اثبات شود آن فرصت شغلی در کشور قبرس متقاضی ندارد. پس از بررسی های لازم توسط سفارت و تایید دعوتنامه کاری و سایر مدارک، ویزای کار برای افراد صادر می شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید نرخ بیکاری این کشور است. در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور قبرس 7.5 درصد گزارش شده است. این رقم نشان دهنده آن است که از هر ۱۰۰ نفر، حدودا ۷ الی ۸ نفر در این کشور بیکار می‌باشند. همچنین نرخ بیکاری در کشور قبرس، از سال گذشته تاکنون سیر نزولی داشته و کاهش یافته است و از 9.4 درصد به 7.5 درصد رسیده است.

یکی از دغدغه های افرادی که برای کار در قبرس اقدام می نمایند، میانگین میزان حقوق در این کشور است. این مبلغ حدود ۸۷۰ یورو برای هر ماه گزارش شده است که پس از شش ماه سابقه کار به ۹۲۴ یورو افزایش پیدا می نماید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در قبرس را داشته باشند، باید قبل از ورود به این کشور اجازه کار و همچنین ویزای کار اخذ نمایند. به منظور صدور مجوز کار توسط وزارت کار باید شخص تبعه قبرس و یا یک شهروند اتحادیه اروپا برای انجام آن کار در دسترس نباشد. توضیح اینکه برای شغل مورد نظر سه ماه در کشور قبرس و سه ماه هم در کل اتحادیه اروپا آگهی شده و شخص واجد شرایطی پیدا نشود. مجوز کار معمولاً برای سه ماه یا یک سال معتبر است و تنها تا ۴ سال قابل تمدید می‌باشد و پس از آن تمدید آن میسر نخواهد بود، مگر زمانی که شخص استخدام یک شرکت بزرگ با گردش مالی بسیار بالا شده باشد.

این در حالی است که شهروندان اتحادیه اروپا به راحتی می‌توانند با گذرنامه یا کارت شناسایی خود وارد قبرس شده و به مدت ۹۰ روز کار کنند و تنها باید ظرف هشت روز پس از ورود به اداره مهاجرت قبرس این موضوع را اعلام کنند و چنانچه بخواهند بیش از این مدت در کشور باقی بمانند، باید در اسرع وقت برای اجازه اقامت موقت خود درخواست نمایند.

  • ویزای همراه

یکی از دغدغه های مهم افرادی که قصد مهاجرت به کشور قبرس از طریق کار را دارند این است که آیا امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده متقاضی وجود دارد. این سوال بسیاری از افراد متاهلی است که قصد همراه داشتن خانواده خود یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را در قبرس دارند به همین علت بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت برای کار در قبرس ابتدا شرایط اخذ ویزای همراه برای کشور قبرس را با دقت بررسی کنیم.

برای مهاجرت از طریق کار در قبرس در صورتی به متقاضی اجازه اخذ ویزای همراه برای خانواده او یعنی همسر بالای 21 سال و فرزندان مجرد زیر 18 سال وی داده می شود که فرد دارای اقامت و زندگی در کشور قبرس به مدت دو سال باشد. البته مدت زمان این ویزای همراه یک سال است و پس از گذشت این یک سال باید تمدید شود.

  • مدارک مورد نیاز ویزای کار قبرس
  • مدارک هویتی فرد
  • رزومه کاری
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • بیمه نامه متقاضی با اعتبار زمانی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • عدم سوء پیشینه قضایی
  • تست های پزشکی لازم و ارائه تائیدیه آن ها
  • فرم های لازم برای اخذ ویزای کاری مورد نظر
  • تائیدیه قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما
  • شرایط کاری در قبرس

حداقل حقوقی که برای کارگران ساده در کشور قبرس در نظر گرفته شده حدود 870 یورو است و متوسط حقوق برای کار در شهر نیکوزیا که پایتخت قبرس است حدود 1.300 یورو است. طبق قوانین کشور قبرس میزان حقوقی که در قرارداد کاری بین کارفرما و کارمند تعیین می شود نباید از حداقل حقوق در کشور قبرس کمتر باشد. در ادامه میانگین حقوق برخی از مشاغل در کشور قبرس را برای شما در جدولی قرار داده ایم.

میزان حقوق به یورو در سال نوع شغل و حرفه
54500 مدیر پروژه IT
45700 مدیر مارکتینگ
45000 مدیر بازاریابی
45000 مدیر هتل
41000 مدیر منابع انسانی
39000 وکیل
11000 مدیر اقتصاد
  • مشاغل مورد نیاز قبرس در سال 2020

یکی از مهم ترین موارد برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار در قبرس را دارند و حتماً باید آن ها را مد نظر قرار دهند این است که آیا تخصص و حرفه متقاضی جزو مشاغل مورد نیاز در آن کشور هست یا خیر. همه کشور ها در برخی از رشته ها و تخصص ها کمبود نیرو دارند و به همین دلیل سالانه لیست مشاغل مورد نیاز خود را به صورت رسمی منتشر می کنند و از مهاجرینی که رشته و تخصص آن ها جزو لیست منتشر شده است استقبال ویژه ای به عمل می آورند و از آن ها حمایت می کنند.

همان طور که قبلا گفتیم، به مهاجرینی که برای کار در قبرس اقدام می کنند اقامتی چهارساله اعطا می شود که قابلیت تمدید ندارد اما اگر شغل و تخصص متقاضی جزو مشاغل موردنیاز باشد این امکان وجود دارد که اقامت فرد تمدید گردد. همچنین فرد می تواند به راحتی با هر چند سال سابقه کاری که در رشته های پر تقاضا دارد برای اخذ اقامت دائم کشور قبرس اقدام نماید. این مشاغل و رشته های پر تقاضا و مورد نیاز در کشور قبرس عبارتند از رشته های اقتصاد و رشته های مهندسی همچون برق و IT در ادامه چند رشته از این مشاغل مورد نیاز را برای شما قرار داده ایم.

  • مهندس
  • حسابدار
  • دندانپزشک
  • داروساز
  • پرستار
  • حسابرس
  • کاریابی در قبرس

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت از طریق کار در قبرس را دارید باید ابتدا از نحوه کار یابی در کشور قبرس آگاه شوید. برای یافتن کار در قبرس متقاضی ابتدا باید سعی کند کار یا تخصصی متناسب با زمینه کاری مورد نیاز در کشور قبرس انجام داده و در انجام آن مهارت پیدا کند. همچنین متقاضی باید به یکی از سه زبان انگلیسی، ترکی یا یونانی تسلط کافی پیدا کرده و آن را به خوبی یاد بگیرد.

برای اخذ پذیرش کاری در قبرس و پس اخذ ویزای کاری کشور قبرس ابتدا متقاضی باید به دنبال کار بگردد و با صاحب کار خود قرار دادی عقد نماید. پیدا کردن صاحب کار می تواند از طریق موسسات کاریابی در قبرس صورت گیرد و یا متقاضی می تواند با سفر به قبرس از طریق ویزای توریستی و ارائه رزومه کاری خود به کارفرمایان شغل مناسب و مورد نظر خود را بیابد و در صورت تائید و عقد قرارداد کاری بین طرفین برای اشتغال و کار در قبرس اقدام نماید.
همچنین این امکان نیز وجود دارد که فرد ابتدا با ویزای تحصیلی قبرس به این کشور سفر کند و بعد از فارغ التحصیلی برای یافتن کار در این کشور اقدام نماید، زیرا قبرس نیروهای کاری که در این کشور تحصیل کرده اند را برای استخدام در اولویت قرار می دهد.

,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست