آزمون زبان دولینگو Duolingo
رفع ریجکتی ویزای کانادا

شیوع کرونا و قوانین ورود به کانادا

با شیوع ویروس کرونا در جهان، اولین اقدام هر کشور اعمال قوانین جدید و بستن مرزها و توقف ورود و خروج از کشور بود. به دلیل مهاجرپذیر بودن این کشور تصمیم گرفتیم به طور دقیق به بررسی اهمیت قوانین ورود و خروج در این روزهای سخت بپردازیم. قوانینی که توسط اداره مهاجرت اعلام شده است تا بسیاری از ابهامات را برطرف کند. هم چنین توجه داشته باشید که هر لحظه امکان تغییر در این قوانین وجود دارد.

قوانین برای ورود دانشجویان و دارندگان ویزای تحصیلی به کانادا

دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیلی معتبر دارند و یا قبل از ۱۸ مارس و اجرای محدودیت‌های مسافرتی در یک مؤسسه آموزشی معتبر و دارای  DLI Number ثبت‌ نام کرده اند، اجازه ورود به کانادا را دارند. اداره مهاجرت از این افراد خواسته تا خود را به خطوط هوایی معرفی کنند و مجوز تحصیل یا معرفی نامه‌ خود را را به مسئول مربوطه در فرودگاه ارائه دهند.

 

قوانین ورود برای دارندگان ویزای کاری و اقامت دائم به کانادا

افرادی که مجوز کار خود را اخیرا دریافت کرده بودند و قرار بود در صنایع مهم و حیاتی مانند کشاورزی، غذا، بهداشت و درمان، حمل و نقل و ….. مشغول شوند، می‌توانند به کانادا سفر کنند.  این قوانین برای دارندگان اقامت دائم نیز صدق می‌کند. این افراد باید ویزای کار، معرفی نامه، ویزای اقامت دائم یا تاییدیه اقامت دائم (COPR) را به مسئول مربوطه در فرودگاه ارائه دهند.

 

قوانین ورود برای خانواده‌ درجه یک افراد مقیم در کانادا

منظور از خانواده درجه یک، این افراد هستند:

  • همسر و شریک زندگی
  • فرزندان تحت تکفل و فرزندان همسر و شریک زندگی
  • فرزندان تحت تکفل فرد مقیم کانادا یا همسر یا شریک زندگی او
  • والدین و یا پدر و یا مادر ناتنی
  • قیم یا سرپرست

در مورد سن فرزندان هیچ محدودیتی وجود ندارد. فرزندان تحت تکفل باید زیر ۲۱ سال سن داشته باشند مگر اینکه از نظر مالی یا به خاطر معلولیت جسمی به والدین وابسته باشند.

از ابتدای اعمال محدودیت‌های سفر در بحران کرونا، خانواده درجه یک شهروندان کانادایی می‌توانستند به کانادا مهاجرت کنند. در حال حاضر، خانواده درجه یک افراد دارای ویزای تحصیلی و کاری نیز می‌توانند به کانادا سفر کنند.

برای سفر به کانادا، فرزندانی که تحت تکفل والدین خود نیستند به دلیل تجدید دیدار با خانواده خود می‌توانند به کانادا سفر کنند. آنها باید معرفی نامه‌ای به همراه داشته باشند که ثابت کند هدف آنها از سفر به کانادا دیدار با خانواده است. این نامه باید از طرف اداره مهاجرت، اداره خدمات مرزی کانادا و وزارت امور خارجه کانادا باشد. آنها همچنین باید مدارکی ارائه کنند که وضعیت اقامت خانواده‌شان در کانادا و نسبتشان با آنها را نشان دهد. این مدارک به صورت کاغذی و الکترونیکی پذیرفته می‌شوند.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست