ملده کردن به معنی ریجستر شدن در شهرداری آلمان می‌باشد که هر فرد به محض ورود و قرارداد بستن برای محل سکونت نیازمند انجام این کار است، ملده کردن یعنی ثبت نام و اطلاعات تماس و آدرس شما در شهرداری. برای اینکار نیاز به قرارداد خانه و پاسپورت یا کارت اقامت خود دارید. این کار امری ضروری در آلمان به حساب می‌آید. همچنین در مراحل بعد که تمدید ویزا است به برگه آنملدونگ بشتتیگونگ (Anmeldungsbestätigung) نیاز دارید. اما این کار را چطور انجام دهید؟

برای ملده کردن باید به شهرداری شهر مراجعه کنید. هزینه ای ندارد. در شهرهای کوچک و متوسط در Rathaus این کار را انجام می دهید. در بعضی شهرهای بزرگتر اداره مهاجرت auslanderbehörde برای خارجی ها اینکار را انجام می دهد. بستگی به شهر شما دارد. مثلا هانوفر برای بعضی مناطق اداره مهاجرت maschstr و بعضی دیگر leinstr انجام می دهد.

در اکثر موارد نیاز به نوبت قبلی نیست. با مدارکی که بالا ذکر شد تشریف می برید و اعلام می کنید که در این خانه ساکن هستید و می خواهید خود را ملده کنید. اطلاعات و مدارک را از شما دریافت و دو برگه به شما می دهند.

یک برگه Anmeldungsbestätigung و برگه دیگر اصطلاحا BMG که شما این برگه را باید تحویل صاحبخانه خود دهید تا برای شما پر و امضا کند و دوباره تحویل شهرداری دهید. برگه anmeldungsbestätigung را باید حتما پیش خود نگه دارید. بعد از چند روز اگر خوابگاهی نباشید نامه rundfunk پرداخت مالیات شبکه های آلمان برای شما پست می شود که ماهیانه باید ۱۷.۵ یورو واریز کنید. این کار با پرداخت قبضی و یا ارسال به حساب قابل انجام است. می توانید به سایت مراجعه کنید و نوع پرداخت را تعیین کنید. همچنین می‌توانید این هزینه را برای مدت شش ماه و یا یکسال از پیش پرداخت کنید.

نکات :

زمانی که دانشگاه شما در شهر دیگری است و شما در شهر دیگری ساکن هستید باید در شهری که ساکن هستید ملده کنید. در شهری که ملده هستید می توانید ویزا را تمدید کنید حتی اگر دانشگاه شما در شهر نزدیک دیگری باشد.

زمانی که از خانه ای بلند می شوید abmelden میشوید. معمولا بصورت خودکار اینکار با ملده نفر بعدی در خانه قبلی شما انجام می شود.

برای اینکه جای جدیدی که ساکن هستید ملده کنید  ummelden می کنید. اگر کارت اقامت دریافت کرده باشید پشت آن در محل آدرس برچسبی با آدرس جدید می چسبانند و روی آن را مهر می کنند. در طولانی مدت نباید جایی ملده نبود. به این معنی باید خود را به شهرداری معرفی کنید.

برگه BMG همیشه نیاز نیست. در صورتی که خوابگاه هستید به شما برگه BMG را نمی دهند.

اگر خوابگاه باشید ، معمولا نیاز به پرداخت مالیات رادیو تلویزیون نیست!

تسویشن میته (Zwischenmitte) چیست؟

در صورتی  که خانه ای دارید و قصد دارید برای مدت کوتاهی آن را اجاره دهید  می توانید با هماهنگی صاحبخانه اینکار را قانونا انجام دهید. قرارداد آن را می توانید از اینترنت دانلود کنید و فرد هم می تواند خود را با آن ملده کند.

سوال:

  • با قرارداد سویشن میته می توان ملده کرد؟
  • بله. بعضا قرارداد مستاجر اصلی هم نیاز است.
  • اتاق خوابگاه را می شود اجاره داد؟
  • قانونا خیر، با اتاق خوابگاه می شود ملده کرد اما قرارداد سویشن میته نمی شود برای آن نوشت که قابل ملده کردن باشد.
  • اگر خانه یکی از اقوام ساکن باشم می توان ملده کرد
  • (معمولا) بله

 

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست