مصاحبه کاری جاب آفر و جابسیکر به آلمان

  • آیا برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام کرده‌اید؟
  • آیا میدانید یکی از موارد مهم در پروسه اخذ ویزای کاری کشور آلمان، اخذ یک قرارداد کاری با یک کارفرمای آلمانیست؟
  • آیا میدانید کارفرماهای آلمانی از شما چه میخواهند؟
  • آیا از سوالات مصاحبه‌های کاری جابسیکر و جاب آفر آگاهی دارید؟
  • آیا میخواهید با آمادگی کامل جهت انجام مصاحبه کاری جهت اخذ شغل مورد نظرتان در کشور آلمان اقدام کنید؟

پس با این مقاله همراه باشید.

تصور میکنیم برای شما هم جالب باشد اگر میتوانستید بدانید که در مصاحبه‌های شغلی در کشور آلمان چه پرسیده میشود تا بتوانید با آمادگی بیشتری در این مصاحبه ها شرکت کنید و شغل مورد نظرتان را به دست آورید.

درست است که ما نمیتوانیم ذهن کارفرماهای آلمانی را بخوانیم اما آنچه که برای شما تهیه و تدارک دیده‌ایم، لیستی با بیش از ۴۰ سوال متداول مصاحبه جابسیکر و جاب آفر به همراه راهنمایی های لازم برای پاسخ دادن به این سوالات است.

سوالات مصاحبه کاری جابسیکر و جاب آفر به همراه راهنمایی پاسخ به آنها

۱- خودتان را معرفی کنید؟

? Bitte! Stellen Sie sichvor

شرح سوال شماره ۱: این سوال ساده به نظر میرسد بنابراین بسیاری از متقاضیانی که برای مصاحبه کاری (جابسیکر یا جاب آفر) در کشور آلمان اقدام میکنند، برای پاسخ به آن آمادگی لازم را ندارند و البته جواب به این سوال بسیار مهم است.

نکاتی که در پاسخ به این سوال باید در صحبت های خود لحاظ کنید به شرح زیر است:

  • برای پاسخ به این سوال نباید تاریخچه اشتغال (یا شخصی) خود را ارائه دهید بلکه باید در جواب آن مواردی درباره خودتان را به کارفرما بیان کنید که به او نشان دهد چرا شما برای این کار مناسب هستید.
  • کمی درباره نقش فعلی خود و کارهای مرتبط که اخیرا در رابطه با این موقعیت شغلی انجام داده‌اید صحبت کنید و سپس به این نکته بپردازید که چگونه به توانایی‌های لازم در رابطه با این شغل دست یافته‌اید و از تجربه های خود در این حرفه بگویید. در نهایت به این نکته بپردازید که چرا میخواهید با این شرکت آلمانی همکاری داشته باشید و چرا برای این موقعیت شغلی در این شرکن مناسب هستید.

۲- چه طور با این پوزیشن کاری آشنا شدی؟

? Wie hören Sie über diese stelle

شرح سوال شماره ۲: این سوال یک فرصت بی‌نظیر در اختیار شما قرار میدهد تا اشتیاق خود را برای اخذ پوزیشن کاری تعریف شده در شرکت مربوطه به کارفرما نشان دهید.

برای پاسخ به این سوال باید موارد زیر را در صحبت های خود لحاظ کنید:

  • چنانچه از طریق یک دوست یا کارمند حرفه‌ای شرکت با این پوزیشن کاری آشنا شده اید، لازم نیست نامی از افراد ببرید بلکه آنچه باید به آن بپردازید صحبت در مورد دلایلی است که از گفته‌های فرد آشنا با فعالیت‌های شرکت (دوست یا کارمند شرکت) مشتاق به اخذ آن پوزیشن کاری شده اید.
  • اگر آشنایی شما با شرکت از طریق یک مقاله، سمینار یا رویدادی مربوط به فعالیت های شرکت بوده است، نام مقاله، سمینار یا رویداد را در صحبت‌های خود بیاورید.
  • چنانچه آشنایی از طریق تبلیغات شرکت برای شما حاصل شده است، آنچه را که در آن تبلیغ برای شما جذاب بوده و این اشتیاق را در شما ایجاد کرده تا با شرکت همکاری کنید را برای کارفرما بیان کنید.

۳- چرا میخواهی در این شرکت کار کنی؟

? Warum möchten Sie bei dieser kompanie arbeiten

شرح سوال شماره ۳: در جواب به این سوال از پاسخ‌های عمومی آگاه باشید. اگر از جملاتی استفاده کنید که در مورد شرکت‌های دیگر نیز صدق کند و یا پاسختان مشابه به پاسخ دیگر متقاضیان باشد، شما شانس اخذ موقعیت شغلی مورد نظر را از دست خواهید داد.

در پاسخ به این سوال نکات زیر را لحاظ کنید:

  • قبل از مصاحبه تحقیقات خود را در مورد شرکت (کمپانی) کامل کنید و در صحبت‌های خود به مواردی اشاره کنید که این شرکت را در نگاه شما منحصر به فرد جلوه دهد.
  • میتوانید در مورد میزان رشد و تغییرات شرکت در سالهای اخیر نسبت به زمانی که برای اولین بار اسم آن را شنیده اید صحبت کنید.
  • میتوانید در مورد تعامل بین شرکت و کارمندان و رابطه آنها با یکدیگر به نکاتی اشاره کنید که برای شما جذاب بوده است.
  • سعی کنید در صحبت‌های خود به هر نکته‌ای که اشاره میکنید خاص باشد.

اگر شما نمیدانید که برای چه منظور میخواهید در یک موقعیت شغلی در یک شرکت استخدام شوید، این هشدار برای شماست که آن موقعیت شغلی در آن شرکت برای شما مناسب نیست.

۴- چرا این شغل را میخواهی؟

? Warum möchten Sie diesen job

شرح سوال شماره ۴: شرکت‌ها میخواهند افرادی را که علاقه‌مند به موقعیت شغلی مورد نظر هستند را انتخاب کنند. بنابراین شما برای پاسخ به این سوال باید یک جواب عالی داشته باشید و اگر این جواب نزد شما نباشد باید برای موقعیت شغلی دیگری اقدام کنید.

در پاسخ به این سوال نکات زیر را لحاظ کنید:

  • ابتدا فاکتورهای مهم و کلیدی از مهارت‌های خود در رابطه با آن موقعیت شغلی را شناسایی کنید تا بتوانید نقشی مناسب برای خود در آن موقعیت شغلی ایجاد کنید و به کارفرما ارائه دهید. به عنوان مثال من پشتیبانی از مشتریان را دوست دارم زیرا که عاشق تعامل با دیگر انسان‌ها و عاشق ایجاد حس رضایتمندی، خشنودی و خوشحالی در دیگران به سبب رفع مشکلشان هستم.
  • بیان کنید که چرا شرکت را دوست دارید. به عنوان مثال من همیشه علاقه مند به یادگیری هستم و فکر میکنم شما کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده‌اید بنابراین میخواهم بخشی از آن باشم.

۵- چرا باید شما را استخدام کنیم؟

? Wiso sollen wir Sie anstellen

شرح سوال شماره ۵: بسیار خوش شانس هستید اگر چنین سوالی در مصاحبه کاری از شما پرسیده شود. چرا که هیچ فرصتی بهتر از این سوال وجود ندارد تا شما مهارت‌های خود را برای کارفرما بیان کنید

در پاسخ به این سوال نکات زیر را لحاظ کنید:

  • جملاتی انتخاب کنید تا به کارفرما نشان دهد، شما نه تنها به کار و مهارت‌هایتان مسلط هستید بلکه نتایج خوبی نیز گرفته‌اید.
  • در مورد میزان سازگاری خود با تیم و محیط کاری جدید و همچنین حس مسئولیت پذیری خود به انجام کار به کارفرما مطالبی را ارائه دهید.
  • این حس را با صحبت‌هایتان در کارفرما ایجاد کنید که شما قطعا از دیگر متقاضیان شایسته‌تر هستید.
,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست