رشته معماری در آلمان و شرایط پذیرش
سایت های کاریابی در کانادا

مصاحبه شغلی در کانادا و عوامل موفقیت در آن

بعد از داشتن یک رزومه خوب که کارفرما را راضی می کند تا شما را برای مصاحبه شغلی دعوت کند حالا در جلسه مصاحبه شما عنوان یک کاندید برای این شغل، باید کارفرمای خود را قانع کنید که بهترین فرد برای تصدی این موقعیت شغلی هستید.

در جلسه مصاحبه شغلی، کارفرما در حال تصمیم گیری است که آیا شما مهارت و انگیزه لازم برای شغل مورد نظر را دارید و همچنین آیا می توانید با دیگر کارمندان بصورت گروهی کار کنید یا خیر و البته این جلسه برای شما زمان مناسبی است که تصمیم بگیرید آیا اینجا محل مناسبی برای کار شما هست یا خیر.

در بعضی مصاحبه ها فقط شما و مصاحبه کننده حضور دارید و در بعضی، شما با گروهی از افراد روبرو می‌شوید.

مصاحبه ممکن است غیر رسمی و در حد یک گفتگو بین شما و کارفرما باشد و یا ممکن است رسمی برگزار شود. در مصاحبه رسمی سوالات مشخصی از تمام افراد پرسیده خواهد شد و در مورد اینکه چه انتظاری از شما خواهند داشت توضیح خواهند داد.

نمی توان تمام سوالات مصاحبه را پیش بینی کرد اما تعدادی از سوالات عمومی شامل سوال از شغل قبلی شما، تحصیلات و پیشینه شما قابل پیش بینی هستند.

همچنین بعضی سوالات در مورد رفتار و عملکرد شما در هنگام مواجهه با استرس، کار سخت و کار تیمی است و بهتر است بدانید که معمولا از شما در مورد نژاد، متاهل یا مجرد بودن، سن یا معلولیت نخواهند پرسید.

اگر این سوالات از شما پرسیده شود، براساس قانون شما می توانید به هر صورت که از نظر شما مناسب است به این سوالات پاسخ دهید، مگر اینکه به شغل شما مربوط باشد.

مثلا در صنعت هوانوردی، دید چشمی شما بسیار مهم است و شما تست خواهید شد ولی شما میتوانید نسبت به درجه اهمیتی که این شغل برای شما دارد، به این سوال جواب دهید. البته همواره در نظر داشته باشد که با سیاست رفتار کنید و شرایط خود را در نظر بگیرید.

-در جلسه مصاحبه شغلی چه مدارکی را به همراه داشته باشم؟

حتما رزومه و هر مدرکی را که فکر می کنید ارزش کار شما را بالاتر می برد، به همراه داشته باشید؛ مثلا کتابی که روی آن کار کرده اید و نام شما روی آن درج شده، عکس 3D Max از پروژه ای که طراح آن بوده اید یا صفحات پرینت شده از سایتی که ایجاد کرده اید. همچنین ممکن است از شما Portfolio هم بخواهند که بهتر است پرینت شده یا رفرنس آن را با خود داشته باشید.

بعد از گذراندن مرحله مصاحبه، پیگیری بعد از مصاحبه کاری بسیار مهم است. مثلا نامه ای برای تشکر از کارفرما به دلیل دعوت شما به مصاحبه، برای ایشان ارسال کنید.

-اگر نامه دعوت به کار دریافت کردم، چه کاری انجام دهم؟

اگر توسط کارفرما دعوت به کار شدید، یعنی یک job offer از کارفرمای کانادایی دارید، پس باید در مورد بسیاری از شرایط مذاکره کنید: مثلا،

  • حقوق و دستمزد
  • مزایا مانند: سلامت و بیمه دندان، تعطیلات، بیماری و …
  • دوره آزمایشی(Probation period)
  • شرح کار و وظایف موردانتظار

در این مرحله، بررسی شرایط بین سازمان ها و همچنین تحقیق در بازار کار برای شما مفید است. شما می توانید برای حقوق درخواستی خود مذاکره کنید.

این نوع درخواست شغلی توسط کارفرما برای شما ارسال می شود و یک نسخه از آن نیز برای سازمان منابع انسانی کانادا فرستاده خواهد شد، شما باید تاییدیه این سازمان را هم داشته باشید.

-ارزیابی شرایط شما

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس کانادا اینجا کلیک کنید.

,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست