مهندسی معماری در کانادا و شرایط پذیرش
رشته هنر در کانادا و شرایط پذیرش

مشاغل در کانادا نظام مند و غیر نظام مند

مشاغل در کانادا به دو صورت نظام مند و غیر نظام مند دسته بندی شده اند. در کانادا مشاغل نظام‌مند یا Regulated مشاغلی هستند که برای اینکه بتوانید در این حوزه کار کنید باید از سازمان نظارتی مربوط به شغل خود رگیولیشن یا لایسنس دریافت کنید و مشاغل غیرنظام‌مند یا Non-Regulated نیازی به دریافت لایسنس برای کسب اجازه کار ندارند.

پس مثلا اگر مهندس مکانیک هستید و در کانادا هم قصد دارید به عنوان مهندس مکانیک کار کنید ابتدا بایستی لایسنس مهندسی خود را در کانادا دریافت کنید. این موضوع برای حوزه بهداشت و پزشکی و خیلی از مشاغل دیگر نیز صدق می کند. اگر پرستار هستید و قصد دارید در آینده و پس از مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار کار خود را ادامه دهید، بایستی ابتدا لایسنس پرستاری را دریافت کنید و Registered Nurse شوید.

پیشنهاد میکنیم قبل از مهاجرت و سفر به کانادا حتما از این موضوع که آیا شغل شما نظام مند است یا خیر مطلع شوید تا با برنامه ریزی بهتری بتوانید زندگی خود را در این کشور شروع کنید.

دریافت برخی از لایسنس ها و رگیولیشن های شغلی ممکن است تا چندین سال زمان ببرد و برخی ممکن است آسانتر باشند.

هر سازمان کاری در کانادا شرایط خاص خود را دارد و آگاهی از این موضوع کار شما را در ابتدای مهاجرت بسیار ساده تر خواهد کرد.

-البته وضعیت برای همه سخت نیست و برخی از مشاغل و حوزه های کاری هم هستند که نیاز به لایسنس خاصی ندارند و نظام مند نیستند مانند برنامه نویسان و بسیاری از مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، کامپیوتر و Data Science

-تقریبا مشکل ترین و طولانی ترین دوره های دریافت رگیولیشن مربوط به مشاغل حوزه پزشکی و بهداشت است و این موضوع باعث می شود تا بسیاری از پزشکان و متخصصان پزشکی تازه مهاجر در کانادا، به دنبال زمینه شغلی دیگری بروند و شغل خود را رها کنند.

– فراموش نکنید که نظام مند بودن یا نبودن حوزه کاری شما در کانادا موضوعی استانی است، یعنی ممکن است شغل شما در یک استان کانادا نظام مند باشد و در استانی دیگر نظام مند نباشد.

برای ارزیابی شرایطتان برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

برای رزرو وقت مشاوره و صحبت با کارشناس کانادا اینجا کلیک کنید.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست