هدف رشته روانشناسی در کانادا مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی انسان است. روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرایندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد. با توجه به اینکه زندگی انسان ها هر روز در حال پیچیده تر شدن است لذا نیاز به متخصصان این رشته نیز بیشتر از گذشته احساس میشود.

مهارت های لازم برای تحصیل در رشته روانشناسی

از جمله مهارت هایی که متقاضیان ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا باید داشته باشند این است که مهارت کافی برای تصمیم گیری و حل مسائل مختلف را داشته باشند. همچنین این دشته از متقاضیان باید روحیه کمک به مردم و حل مشکلات آنها را داشته باشند.

گرایش های رشته روانشناسی در کانادا

  1. روانشناسی بالینی
  2. روانشناسی کودکان استثنایی
  3. روانشناسی رشد
  4. زیست روانشناسی
  5. روانشناسی اجتماعی
  6. روانشناسی صنعتی سازمانی
  7. روانشناسی مدرسه
روانشناسی در کانادا

روانشناسی بالینی در کانادا

روانشناسی بالینی نیز یکی از شاخه‌های رشته روانشناسی در کاناداست که به بررسی ناهنجاری های روان شناختی اجتماعی و فردی افراد میپردازد. روانشناسان در این حوزه نقش های مختلفی را اجرا میکنند نقش هایی از قبیل:

  1. مداخله و درمان
  2. مشاوره
  3. پژوهش
  4. مدیریت در راستای درمان

روانشناسی کودکان استثنایی

علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و در شاخه روانشناسی کودکان به بررسی مسائل مختلف از جمله روانشناسی کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان بسیار تیزهوش و یا حتی کودکان کم بینا و نابینا و کسانی که دارای ناتوانی های جسمی و حرکتی هستند میپردازند.

زیست روانشناسی

متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته زیست روانشناسی زیست روانشناسی به تحلیل و تفسیر نحوه تاثیر مغز و انتقال دهنده های عصبی به رفتارهای انسان افکار و عواطف او می‌پردازد. این رشته با اسامی دیگری مانند روانشناسی زیست شناختی یا روانشناسی فیزیولوژیک و علم اعصاب شناخته شود. این رشته در کانادا متقاضیان زیادی دارد.

بهترین دانشگاه ها جهت ادامه تحصیل در کانادا

تحصیل روانشناسی در کانادا

McGill University

University of Toronto

University of British Columbia

Queen’s University

University of Alberta

Simon Fraser University

Dalhousie University

Concordia University

چشم انداز شغلی در کانادا

رشته روانشناسی در کانادا بازار کار بسیار خوبی دارد و متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل در این رشته را داشته باشند تا سال 2038 وضعیت بسیار مطلوبی جهت ورود به کانادا از این طریق را خواهند داشت. چرا که طبق اعلام سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا تا پایان سال 2038 نیاز به 100000 نیروی کار در این رشته میباشد و از این رو فرصت مناسبی برای متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا وجود خواهد داشت.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست