کرونا و برنامه مهاجرتی کانادا
آزمون زبان دولینگو Duolingo

خرید سیمکارت در کانادا

وقتی بخواهیم مدت زیادی را در یک کشور جدید بگذرانیم خرید سیم کارت بسیار ضروری به نظر می رسد. علاوه بر تماس و پیامک، استفاده از اینترنت و مسیریابی در بدو ورود به یک کشور جدید ضروری است. از آن جایی که کانادا یکی از مقاصد محبوب ایرانیان و مخصوصا دانشجویان محسوب می شود و ویزای تحصیلی کانادا متقاضیان زیادی دارد، آشنایی با سیم کارت کانادایی و انواع آن را می توان مفید دانست. خرید سیم کارت با توجه به شرکت و بسته ای که انتخاب می کنید می تواند شامل یک گوشی تلفن همراه هم باشد. شرکت های زیادی این خدمات را ارائه می کنند. از بین این شرکت ها می توان از Rogers و Fido به عنوان دو مورد از شرکت های محبوب نام برد.

خرید سیم کارت با قرارداد

در این روش با عقد قرارداد با شرکت ارائه دهنده خدمات سیم کارت و اینترنت در کانادا ، معمولا یک گوشی همراه در اختیار شما قرار داده شده و مبلغی به عنوان بیعانه از شما گرفته می شود. هزینه استفاده از تلفن بصورت ماهیانه محاسبه و از شما دریافت خواهد شد. هزینه گوشی بسیار کمتر از هزینه اصلی آن بوده و در واقع روی هزینه ماهیانه شما سرشکن می شود.

بسته های مختلفی که شرکت ها ارائه می کنند دارای شرایط و قیمت های مختلف هستند. یکی از تعیین کننده ترین موارد در قیمت این بسته ها میزان حجم اینترنت می باشد. توجه کنید که قیمت ها در استان های مختلف متفاوت است و بهتر است به سایت همه شرکت ها سر بزنید و شرایط و بسته های مختلف را بررسی کنید. همانطور که گفتیم برخی شرکت ها علاوه بر سیم کارت کانادایی و خدمات مربوطه، گوشی تلفن همراه را در بسته های خود جای داده اند. اینگونه بسته ها معمولا شامل قراردادی 2-3 ساله هستند. جالب است که اگر از این طریق گوشی تلفن همراه بخرید، قیمت آن یا قسمت عمده ی قیمت آن روی هزینه ماهانه سرشکن می شود و از قیمت اصلی گوشی هم ارزان تر تمام می شود.

با انعقاد قرارداد بلندمدت با این شرکتها (معمولا 2 سال) می توانید از گزینه های ویژه آنان استفاده کنید که معمولاً حاوی تخفیف های قابل توجه ای می باشد. در انتخاب گزینه مناسب دقت نمایید زیرا درخواست امکانات اضافه بر پلن منتخب، معمولاً مستلزم پرداخت هزینه های بسیار بالایی می باشد که اصلا مقرون به صرفه نیستند. به همین دلیل قبل از انتخاب هر گزینه باید نیاز خود از گوشی را برآورد کنید و سپس اقدام به انتخاب پلن نمایید. برای انعقاد قرارداد با شرکت ها می توانید به نزدیک ترین باجه ارائه دهنده خدمات آنها مراجعه کرده و پلن های ارائه شده آنها را مرور کنید. بعضی از این شرکتها در هنگام عقد قرارداد، از شما کارت شناسایی عکس دار، آدرس و اطلاعات حساب بانکی (مانند چک حاوی شماره حساب ) را مطالبه می کنند. به همین دلیل، باید بعد از افتتاح حساب بانکی برای تهیه تلفن همراه اقدام کنید.

توجه کنید که اگر قراردادهای بلند مدت را فسخ نمایید باید خسارت پرداخت کنید. بهتر است قبل از بستن قرارداد بسته خود، تمام بندهای آن را بخوانید و بسته خود را با نیازهای خود مطابقت دهید.

در صورتی که خواستید به سایت شرکت های سیم کارت و اینترنت در کانادا مراجعه کنید می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

شرکت های ارائه دهنده سیم کارت و اینترنت در کانادا

Bell Mobility وب سایت www.bell.ca

Rogers Wireless وب سایت www.rogers.com

TELUS Mobility وب سایت www.telusmobility.com

Videotron Mobile وب سایت www.videotron.com

Fido Solutions وب سایت www.fido.ca

Komodo Mobile وب سایت www.koodomobile.com

Public Mobile وب سایت www.publicmobile.ca

Virgin Mobile وب سایت www.virginmobile.ca

Chart وب سایت www.chatrwireless.com

سیم کارت کانادایی بدون قرارداد

پیش از این درباره خرید سیم کارت با قرارداد صحبت کردیم، اما شما امکان خرید سیم کارت کانادایی بدون قرارداد را هم دارید و می توانید آن را در گوشی خود قرار داده و استفاده کنید. توجه کنید که وقتی سیم کارت قراردادی را همراه با گوشی می خرید گوشی شما روی سیم کارت همان شرکت قفل خواهد شد و نمی توانید و از سایر سیم کارت ها درون آن گوشی استفاده کنید. در واقع ارزان تر و به نوعی قسطی بودن قیمت گوشی به این شرط است که به قرارداد شرکت پایبند مانده و تا پایان قرارداد، از خدمات خود آن شرکت استفاده نمایید.

خرید سیم کارت روش پیش پرداخت

در این روش به ازای مدت استفاده از گوشی، از اعتبار اولیه شما کاسته می شود. بدیهی است که برای تمدید مدت استفاده، باید کارت خود را مجدداً شارژ کنید.

برای بستن قرارداد با شرکت ها، به راحتی می توانید به نزدیک ترین باجه ارائه دهنده خدمات آنها بروید. برخی از شرکت ها برای عقد قرارداد از شما کارت شناسایی عکس دار، اطلاعات حساب بانکی و آدرس می خواهند. برای همین بهتر است قبل از تهیه سیم کارت حساب بانکی باز کرده باشید.

خرید سیم کارت فرودگاه کانادا، هزینه قیمت اینترنت کانادا

خرید سیم کارت در کانادا و هزینه اینترنت در کانادا و انتخاب مناسب ترین سرویس یکی دیگر از موضوع های مهم برای تازه واردین کانادا می باشد. استفاده از ابزارهای مسیر یابی ،دسترسی به اینترنت برای تماسهای بین المللی ارزان از دلایل اهمیت داشتن سیم کارت در بدو ورود به کانادا می باشد.در کانادا شرکت های مختلفی برای ارائه سرویس اینترنت در کانادا وجود دارند که ضمن رقابت با یکدیگر سرویس های متنوعی را ارائه می دهند. همه شرکتهای ارائه کننده سیم کارت و اینترنت در کانادا دارای پلن های مختلفی هستند که متقاضیان می توانند با توجه به نیازهای خود بهترین پلن را برای خود انتخاب نمایند. پلن های سیم کارت های کانادا به مراه گوشی موبایل ،تلفن ثابت و شبکه های تلویزیونی ارائه می گردد که متقاضیان می توانند این خدمات را نیز در صورت نیاز انتخاب نمایند. تلفن ثابت معمولا” بر روی بستر اینترنت ارائه شده و متقاضیان می توانند در صورت جابجایی شماره خود را حفظ نمایند. اکثر شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای سیم کارت و اینترنت در کانادا هزینه ای بابت تماس و ارسال پیامک در داخل کانادا نمی گیرند و هزینه پرداختی بابت سرویسهای اینترنت و شبکه های تلویزیون خصوص می باشد.

هزینه تلفن ثابت در کانادا

شرایط درخواست تلفن ثابت در کانادا نیز همانند تلفن همراه می باشد و معمولا” هزینه ای بصورت ماهیانه پرداخت می کنید و محدودیتی بابت تماس نخواهید داشت برای استفاده از خدمات تلفن راه دور نیز استفاده از کارت تلفن و اخذ اشتراک از شرکت های خدمات تلفن راه دور امکانپذیر می باشد .در صورت استفاده از کارت تلفن ،این کارت ها را می توانید به راحتی از سوپرمارکت های سطح شهر تهیه کنید و روش برقراری ارتباط در پشت این کارتها توضیح داده شده است.و در صورت استفاده از شرکتهای خدمات تماس راه دور نیز گزینه های متفاوتی برای ایران وجود دارد. از بین آنها می توان به startec ، webcall direct ، goldline ، Dialnow ، cici اشاره کرد که با مراجعه به سایت هر کدام از این اپراتورها می توانید اطلاعات موردنیاز درباره چگونگی اشتراک و نرخ مکالمات را بدست آورید.

هزینه اینترنت ثابت در کانادا

شما میتوانید جهت تامین اینترنت منزل خود از سرویس های متنوع شرکت های بزرگ نظیر Bell و Videotron و یا شرکت های کوچک تر نظیر Acanac ، Teksavvy ، VIF و Boxlectronic استفاده نمایید. اگر چه شرکت های کوچک نیز در بیشتر موارد از دو شرکت بزرگ مذکور خدمات خود را دریافت می کنند، اما اغلب قیمت های بهتری را به مشتریان پیشنهاد می دهند.

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست