جایگاه آنگلا مرکل میان مردم آلمان
دانش آنگلا مرکل و حل بحران کرونا در آلمان

تفاوت بین M.Eng و M.Sc مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد مهندسی (M-Eng) و کارشناسی ارشد علوم (MSc) دو دوره آموزشی پس از دوره کارشناسی می باشد که در سایر کشورها برای دانشجویان فارغ التحصیل شده در شاخه های علوم و مهندسی ارائه می شود که بنا به سلیقه دانشجویان می توانند دوره کارشناسی ارشد مهندسی (Master of Engineering- Meng) و یا دوره کارشناسی ارشد علوم (Master of Science- MSc)را انتخاب کنند که خصوصیات هر یک را در ادامه توضیح داده می شود.

تفاوت چندانی در دوره های این دو شاخه وجود ندارد، تفاوت اصلی در پیش نیازهای هر دوره و زمینه های شغلی می باشد.

پیش نیازها:

پیش نیازهای M-Eng معمولا سخت گیرانه تر از MSc می باشد.

MSc: کلاس های شیمی، فیزیک، بیولوژی یا زمین شناسی را می توان به عنوان رشته اصلی و یا به عنوان درس کمکی و یا مرتبط برای MSc اخذ کرد.

M-Eng: دروس باید صرفا به عنوان رشته خود در دانشگاه اخذ شوند. اگر پیش نیازهای این شاخه ها وجود داشته باشند برای اثبات شایستگی شما ممکن است یک امتحان ورودی از شما گرفته شود.

مدت زمان دوره ها:

دو دوره اشاره شده 2 ساله هستند، همانند دوره های کارشناسی ارشد ایران که دانشجویان می توانند به دو صورت آموزش محور (coursework based program) و پژوهش محور (research based program) طی کنند در سایر کشورها نیز به همین صورت می باشد. در صورت انتخاب پژوهش محور، دانشجو باید متناسب با رشته خود یک پروپوزال تحقیق را آماده و در آخر دوره از آن دفاع کنند.

آینده شغلی:

M-Eng: اگر هدف شما پس از تحصیل در دوره ارشد پیوستن به بازار کار است، بهتر است که M-Eng را انتخاب کنید، به این دلیل که M-Eng بیشتر بر روی کاربرد تمرکز دارد.

MSc: اگر هدف شما ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد، MSc انتخاب بهتری می تواند باشد چون بیشتر تمرکز بر روی جنبه تئوری مطالب است.

همانطور که اشاره شد تفاوت بین این دو دوره کاربردی و تئوری بودن آن ها است که بر روی نوع شغل آینده دانشجویان نیز تاثیر می گذارد.

عناوین شغلی M-Eng از جمله: مهندس، سازنده، مشاور، و دانشمند

MSc: دانشمند، محقق، مشاور، معلم، و دستیار

به صورت مختصر:
  • دو دوره طی 2 سال گذرانده می شوند.
  • هر دو دارای پیش نیاز های یکسان هستند، در صورتیکه که در دوره M-Eng پیش نیازها سخت گیرانه تر گرفته می شوند، همچنین دروس باید به عنوان رشته دانشجو در طی دوره پاس شوند.
  • زمینه کاری و جنبه دید هر دوره با هم متفاوت است، دوره M-Eng بصورت کاربردی و دوره MSc بصورت تئوریکال می باشد.

 

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست