بهترین دانشگاه های کانادا – 2
تحصیل در مدارس کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا- 1

بر اساس گزارش سایت timeshighereducation که یکی از معتبرترین سایت‌ها در زمینه رنکینگ دانشگاه‌های جهان شناخته شده است، 27 دانشگاه‌های برتر کانادا جز بهترین دانشگاه‌های جهان شمرده شده‌اند.

در اینجا به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا خواهیم پرداخت.

همواره تحصیل در دانشگاه‌های کانادا فرصت مناسبی برای داوطلبین خارجی برای آموزش در بهترین دانشگاه‌های جهان و استفاده از امکانات بی‌شمار آن‌ها بوده است. علاوه بر اینکه کشور کانادا دارای دانشگاه‌های برتر جهان بوده بلکه از لحاظ هزینه نیز نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته به عنوان مثال آمریکا مقرون به صرفه‌تر است. همچنین می‌توان از روند ساده و مشخص‌تر در زمینه ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی و همچنین امکان دائمی کردن اقامت پس از تحصیل در کانادا صحبت کرد.

دانشگاه‌‌های کانادا همانطور که اشاره شد جز بهترین دانشگاه‌های جهان نام برده می‌شوند. در میان این دانشگاه‌ها نام دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا به چشم می‌آید که به ترتیب رتبه 1 و 2 را در کانادا به خود اختصاص داده‌اند که البته این رتبه‌بندی براساس پارامترهای مختلفی بوده است. یکی از پارامترهای موثر در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نتایج سودمند و کاربردی تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه‌ها می‌باشد که در دو دانشگاه ذکر شده این پارامتر به شدت می‌درخشد، بنابراین به شدت به افراد علاقه‌مند به کارهای آزمایشگاهی و پژوهشی پیشنهاد می‌شوند.

مسئله دیگری که دانشگاه های کانادا به‌خاطر آن شهرت پیدا کرده‌اند، تمایل‌شان به جذب دانشجویان خارجی و همکاری با سازمان‌ها و مؤسسه‌های علمی-تحقیقاتی بین‌المللی است. نظر به این مسئله، تحصیل در کانادا از لحاظ آشنایی با مردمانی با فرهنگ‌ها و عقاید مختلف می‌تواند تجربهٔ ارزشمندی باشد.

همکاری دانشگاه‌های کانادا با مراکز و موسسات علمی و تحقیقاتی بین‌المللی باعث جذب سرمایه و فاندهای مناسب برای دانشجویان با پروژه‌های جذب‌کننده شده است که همین امر باعث جلب کردن توجه دانشجویان در سراسر دنیا شده است. همچنین زندگی در میان مردم چند ملیتی کشور کانادا بسیار جذاب و انگیزه برانگیز است.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در میان دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کانادا، نود درصد آن‌ها از انتخاب‌شان مبنی بر مهاجرت به کانادا برای تحصیل راضی بوده‌اند و ۹۵٪ آن‌ها تحصیل در کانادا را به دیگران هم توصیه کرده‌اند.

رضایت بالای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کانادا(90 درصد بر اساس نظرسنجی) نشان‌دهنده انتخاب درستشان در مورد مهاجرت به کانادا بوده است که البته درصد بالایی از آن‌ها(95 درصد) به دیگران این تجربه را پیشنهاد می‌کنند.

این مقدمه به دلیل ذکر چندی از دلایل محبوبیت کشور کانادا برای تحصیل در میان دانشجویان گفته شد. بحث مهم و جذاب بعدی معرفی دانشگاه‌های برتر کانادا می‌باشد.

  • دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو اولین دانشگاهی است که برای هر فرد برای تحصیل در کانادا به ذهن می‌رسد. در زمان سلطه‌ی انگلستان بر آمریکا، این دانشگاه توسط کلیسای انگلستان کنترل و نظارت می‌شد. دانشگاه تورنتو-اولین دانشگاه احداث شده در ناحیه شمالی کانادا- با الهام گرفتن از طرح دانشگاه‌های مطرح انگلستان طراحی شد که دارای هفت کالج تخصصی بود که هرکدام دارای تاریخچه و رسومات مختلفی هستند.

دانشگاه تورنتو همواره از پیشتازان در کانادا بوده است. اولین دانشگاه موسس دفتر نشر مقالات علمی، نخستین دانشکده تخصصی علوم جنگل، پرهزینه‌ترین دانشگاه (مرز یک میلیارد دلار) بوده است.

پیشتازی دانشگاه تورنتو در مسائل علمی نیز بر زبانزد بودن این دانشگاه بی‌تاثیر نبوده است. از جمله دستاوردهای این دانشگاه موسسه تخصصی نقد ادبی، نظریه ارتباطات، نظریه ان پی-کامل در علوم کامپیوتری، درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی‌‌، کشف میکروسکوپ الکترونی،کشف انسولین می‌توان نام برد.

از لحاظ معماری و ساختاری نیز دانشگاه تورنتو همپای بهترین بناهای قاره اروپا به دلیل وجود بنای تاریخی و حیاط خلوت می‌باشد.

دانشگاه تورنتو علاوه بر اینکه از بهترین‌ها در حوزه پزشکی است، در حال حاضر ارائه‌دهنده میزان 700 مدرک کاردانی و کارشناسی و بیش از 200 مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد.

از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توان از 5 نخست‌وزیر کانادایی، نویسنده‌های مطرحی چون مارگارت اتوود و مایکل اونداتیه و تقریبا 10 نفر از افرادی که جایزه نوبل را کسب کرده‌اند، یاد کرد.

جذب دانشجو از 160 کشور جهان نشان‌دهنده چند ملیتی بودن این دانشگاه است. دانشجویان این دانشگاه همواره می‌توانند با فرهنگ‌ها و عقاید مختلف آشنا شده و تجربه کسب کنند.

  • آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه تورنتو

  • رشته‌های موجود در دانشگاه تورنتو

رشته‌های دانشگاه تورنتو کانادا

برای دسترسی به وبسایت رسمی دانشگاه تورنتو، اینجا کلیک نمایید.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دومین دانشگاه برتر کانادا و جز 20 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود.این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه استان بریتیش کلمبیا بوده و یک مرکز آموزشی، تحقیقاتی جهانی است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای دو ساختمان اصلی است که در ونکوور و کلونا واقع هستند. مناظر زیبای سواحل و کوهستان‌های اطراف ونکوور برای دانشجویان خارجی به شدت جذاب و لذت بخش بوده است. همچنین باغ‌های زینتی و مرکز هنرهای نمایشی دانشگاه بریتیش کلمبیا  این دانشگاه را در میان دانشگاه‌های دیگر کانادا متمایز کرده است.

هرساله مسئولان دانشگاه مبالغی را برای بورسیه تحصیلی دانشجویان در نظر می‌گیرند، حتی دانشگاه به دانشجویانی که کشورشان در حال جنگ است نیز کمک می‌کند و به همین دلیل این دانشگاه یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که قصد گرفتن بورسیه تحصیلی هستند.

از افراد موفق این دانشگاه می‌توان به 3 نخست‌وزیر کانادایی که یکی ار آن‌ها جاستین ترودو ( نخست‌وزیر فعلی کانادا)است، 8 از برنده جایزه نوبل، 71 دانشجو که در دانشگاه آکسفورد فرصت تحقیقاتی و کمک هزینه برنده شدند و 65 نفر از برندگان مسابقات المپیک نام برد.

یکی از امکانات ویژه این دانشگاه می‌توان به بزرگ‌ترین سیکلوترون یا ذره‌شکن دنیا- شتاب دهنده ذرات در فیزیک- در آزمایشگاه ملی فیزیک ذرات دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا است.

تعداد دانشکده‌های واقع در ساختمان ونکوور 12 و در ساختمان کلونا این 7 دانشکده است. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا با همکاری با دانشگاه علوم سیاسی پاریس در مقاطع کاردانی و کارشناسی مدرک مرتبط را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر نزدیک به ۶۵۰۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۵۰ کشور مختلف با دریافت پذیرش تحصیلی کانادا این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل‌شان انتخاب می‌کنند. دانشجویانی که تنها هدف‌شان ایجاد تغییرات مثبت در جهان است. دیگر وجه تمایز دانشگاه بریتیش کلمبیا در میان بهترین دانشگاه های کانادا مبلغ قابل توجهی است که سالانه در آن صرف کارهای تحقیقاتی می‌شود. مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار.

دانشگاه بریتیش کلمبیا پذیرای 65000 دانشجوی خارجی از 150 کشور مختلف برای تحصیلشان است. سالانه مبلغی بالغ بر 600 میلیون دلار صرف تحقیق و پژوهش در دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌شود.

  • آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه بریتیش کلمبیا

آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه بریتیش کلمبیا

  • رشته‌های موجود در دانشگاه بریتیش کلمبیا

رشته‌های موجود در دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای دسترسی به وبسایت رسمی دانشگاه بریتیش کلمبیا، اینجا کلیک نمایید.

  • دانشگاه مک گیل

یکی از 3 دانشگاه انگلیسی زبان استان کبک، دانشگاه مک گیل است.

مک گیل گرفته شده از نام یک تاجر بزرگ اسکاتلندی است که وصیتش ساخت این دانشگاه بود. ساختمان اصلی این دانشگاه در مرکز شهر مونترال واقع شده است. ساختمان‌های دانشگاه عموما در فضای سبز و پارک مانند ساخته شده که خوابگاه دانشجویانی ترم اول تحصیلی نیز در همین محوطه‌ها قرار دارد. همچنین مصالح این ساختمان‌ها سنگ آهک خاکستری است که نمای بسیار زیبایی را به آن‌ها داده است نسبت به سایر دانشگاه‌ها متمایز است.

دانشگاه مک گیل دارای نخستین دانشکده پزشکی در کانادا است که در سال 1829 احداث شد. که دانشجویان مراقبت‌های درمانی و پزشکی در این دانشگاه در سطح جهانی مطرح هستند.

از میان 30000 دانشجوی خارجی که از 150 کشور مختلف وارد دانشگاه مک گیل می‌شوند بیش از 300 مدرک در مقاطع مختلف از دانشگاه دریافت می‌کنند. همواره دانشگاه مک گیل برای جذب دانشجویان خارجی تلاش بیشتری را نسبت به سایر دانشگاه‌ها اعمال می‌کند.

از افراد مطرح فارغ‌التحصیل از این دانشگاه می‌توان از لئونارد کوهن خواننده و ترانه‌سرا، بازیگر مشهور ویلیام شاتنر نام برد. همچنین دانشجویان دریافت کننده بورسیه تحصیلی آکسفورد، اکثرا فارغ ا‌لتحصیلان دانشگاه مک گیل هستند.

از پیشتازی‌های این دانشگاه در زمینه‌های علمی می‌توان از کشف امکان تجزیه اتم‌ها، اختراع پلکسی‌گلاس و نخستین نقشه قشر حرکتی مغز اشاره کرد. همچنین این دانشگاه مدعی بر ابداع فوتبال آمریکایی مدرن و هاکی و بسکتبال نیز است.

کتابخانه دانشگاه مک گیل دارای 13 زیرمجموعه کوچک‌تر که روی هم شش میلیون کتاب و وسایل مرتبط است و همین امر باعث تمایز این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها است.

  • آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه مک گیل
آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه مک گیل

 

  • رشته‌های موجود در دانشگاه مک گیل

رشته‌های موجود در دانشگاه مک گیل

برای دسترسی به وبسایت رسمی دانشگاه مک گیل، اینجا کلیک نمایید.

  • دانشگاه مک مستر

این دانشگاه در همیلتون انتاریو واقع شده است که دارای زمینی به وسعت 121 هکتار  که با باغ‌های زینتی همیلتون در مجاورت آن است.

مک مستر برگرفته شده از ویلیام مک مستر سناتور و بانک‌دار کانادایی که مبلغ 900 هزار دلار را صرف احداث این دانشگاه کرد، است.

از دانشکده‌های مطرح این دانشگاه می‌توان از دانشکده پزشکی، دانشکده‌های مرتبط با علوم مهندسی، تجارت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی نام برد که همواره دستاوردهای بسیاری را برای بشر داشته و همچنین تحقیقات مرتبط با نیازهای ضروری جامعه از دغدغه‌های همیشگی آن‌ها است، به اینصورت که اکثر فعالیت‌های دانشگاه در زمینه مراقبت‌های درمانی است. کشف راهکار وارد کردن ذرات به درون خون انسان از طریق پوست یکی از دستاوردهای این دانشگاه است که منجر به جبران کردن کمبود خون بیمارهای سرطانی شده است.

دانشجویان این دانشگاه از بیش از 90 کشور جهان هستند. این دانشگاه در سطح بین‌المللی با دانشگاه‌های بسیاری طرح مشارکتی اعمال می‌کند که همین امر سبب متمایز شدن این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها شده است. تعداد این دانشگاه‌ها در حال حاضر به بیش از هفتاد کشور از اقصی نقاط مختلف جهان است.

رتبه‌بندی دانشگاه مک مستر در میان دانشگاه‌های کانادا چهارمین رتبه و در میان دانشگاه‌های جهان جز 100 دانشگاه برتر است. از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توان از افراد موفق بسیاری یاد کرد، برندگان جایزه نوبل، مدیران کسب و کارهای بین‌المللی، مخترعان مطرح و سیاست‌مداران و … .

 

  • آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه مک مستر

آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه مک مستر

 

  • رشته‌های موجود در دانشگاه مک مستر

رشته‌های موجود در دانشگاه مک مستر

برای دسترسی به وبسایت رسمی دانشگاه مک مستر، اینجا کلیک نمایید.

  • دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال پنجمین دانشگاه کانادا در رتبه‌بندی است و تنها دانشگاه در این 5 دانشگاه است که فرانسوی زبان است. از لحاظ تعداد دانشجو دومین دانشگاه در کانادا با 41 هزار دانشجو است که در حال حاضر که 25% از این آمار دانشجویان خارجی به حساب می‌آیند.

کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در این دانشگاه نیز به شدت مورد اهمیت واقع شده است بطوریکه سالانه مبلغی بیش از 500 میلیون دلار به تحقیق و پژوهش در این دانشگاه تخصیص می‌یابد.

این دانشگاه در زمینه ورزشی نیز فعال است که می‌توان به ورزش‌هایی چون بدمینتون، هاکی، فوتبال ماندایی و… اشاره کرد.

این دانشگاه فارغ‌التحصیلان مطرح زیادی را به جامعه تحویل داده است که در میان آن‌ها مدیران تجاری مطرح مثل لوئی آر شنورت( مدیر اجرایی سازمان اتحادیه فناوری) و همچنین پیِر ترودو، نخست‌وزیر اسبق کانادایی وجود دارند. محققان زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که در زمینه‌هایی چون انرژی هسته‌ای، درک بصری و رمزنگاری کوانتومی فعالیت دارند.

شهر مونترال از لحاظ هزینه‌ای به شدت شهر به صرفه‌ای محسوب می‌شود، لذا از میان دانشجویان این شهر همانطور که گفته شد یک چهارم خارجی هستند.

  • آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه مونترال
آمار و ارقام کلیدی مرتبط با دانشگاه مونترال
  • رشته‌های موجود در دانشگاه مونترال

رشته‌های موجود در دانشگاه مونترال

برای دسترسی به وبسایت رسمی دانشگاه مونترال، اینجا کلیک نمایید.

موسسه حقوقی و بین المللی پارسا با مشاوران مجرب در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های کانادا، راهنمای دانشجویان و فارغ التحصیلانی است که قصد دارند در خارج از کشور و در بهترین کشورهای دنیا و دانشگاه های برتر ادامه تحصیل دهند.

 

برای رزرو وقت مشاوره، با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

همکاران ما راهنمای شما هستند.

, ,

همین حالا اقدام کنید

جهت ارزیابی شرایط مهاجرت و یا رزرو وقت مشاوره

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست